انتقاد از ارائه فرم نظرسنجی مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در رابطه با انتخاب برخی مدیران استانی/قوه مجریه را نسبت به انتصابات آزاد بگذاریم

به گزارش میانا به نقل از فارس، احمدعلیرضا بیگی با اشاره به فرم نظرسنجی مجمع نمایندگان استان در رابطه با انتخاب برخی مدیران استانی اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از مدیران استانی در حال بازنشستگی بوده و قرار است جایگزین برای آنها تعیین شود، از این رو برای برخی افراد مطرح شده، نظرات نمایندگان را خواسته‌اند.

وی افزود:با توجه به استقلالی که برای قوه مجریه قائل هستم و خودم نیز سابقه اجرایی دارم بنابراین طبق قانون و تشخیص باید قوه مجریه را نسبت به انتصابات آزاد بگذاریم تا آنها بتوانند اهداف خود را پیش ببرند و ما نیز به عنوان نمایندگان مطالبات مردم را پیگیری کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تاکید کرد: اگر مدیران و مسؤولان مطابق نظر ما سر کار بروند طبیعتاً بعدها اگر  عیب و ایرادی در کار آنها باشد این نمایندگان هستند که باید پاسخ دهند زیرا دولت حق دارد بگوید که خودتان انتخاب کردید.

وی افزود: البته روی دیگر موضوع این است که نمایندگان خودشان گزینه مدیران را انتخاب کرده‌اند از این رو سعی خواهند کرد که از عملکرد آنها هر چند نامطلوب دفاع کنند.

بیگی خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان در انتخاب مدیر در کار دولت دخالت کنند در صورت ایجاد اختلاف نظر بین دولت و نمایندگان، قطعاً زور دولت به نمایندگان نخواهد رسید و در عوض تلافی آن دامن مدیران منتخب نمایندگان را خواهد گرفت حتی به دلایل غیرقابل قبول با آنها تسویه حساب نیز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام دلایل و پیش‌بینی‌های لازم در رابطه با دخالت نمایندگان برای انتصابات دولتی باید بررسی شود و سپس در صورت کسب نتایج منطقی دست به این کار زد، افزود: عقل و منطق می‌گوید که باید استقلال و آزادی عمل قوه مجریه را محترم شمرد و در عوض نمایندگان نظارت خود نسبت به این قوه را افزایش داده و با آزادی عمل مطالبه و بازخواست کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر خودمان یک مدیر انتخاب و یا پیشنهاد دهیم دیگر نباید انتظار مطالبه و بازخواست را داشت.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *