آتش‌سوزی در نفتکش ایرانی برای چهارمین روز ادامه دارد/ امکان ادامه یافتن آتش‌سوزی در کشتی تا یک ماه

به گزارش میانا، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت امور اقیانوس‌ها و شیلات کره جنوبی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد نفتکش ایرانی در دریای چین شرقی ممکن است یک ماه همچنان در آتش بسوزد.

او این اظهارات را در حالی مطرح کرد که این نفتکش ایرانی برای چهارمین روز همچنان در آتش می‌سوزد. برخورد این نفتکش با یک کشتی باری باعث آتش گرفتن آن شده است.

«پارک سانگ دونگ»، این مقام وزارت امور اقیانوس‌ها و شیلات کره جنوبی، افزود: «ما معتقدیم با توجه به موارد قبلی حوادث مرتبط با نفتکش‌ها، آتش‌سوزی در این نفتکش برای دو هفته یا یک ماه ادامه یابد.»

او تصریح کرد: «آنچه در حال حاضر ما را نگران می‌کند، مخزن سوخت این نفتکش است؛ زیرا در صورت غرق شدن و فرو رفتن آن در آب می‌تواند آب را آلوده کند.»

در همین حال، مقامات چینی، که در حال جلوگیری از وقوع یک فاجعه زیست محیطی به دنبال برخورد یک نفتکش ایرانی و یک کشتی تجاریدر دریای چین شرقی هستند، روز چهارشنبه اعلام کردند هنوز هیچ لکه نفتی مشخصی در محل برخورد مشاهده نشده است، اما همچنان از سرنوشت ۳۱ خدمه نفتکش ایرانی خبری در دست نیست.

وزارت ترابری چین در بیانیه‌ای اعلام کرد تا ساعت ۶ عصر روز سه‌شنبه هیچگونه لکه نفتی بزرگ در محل برخورد دو کشتی در سطح دریا مشاهده نشده است و عملیات امداد و نجات همچنان نزدیک محل برخورد جریان دارد.

بر اساس این بیانیه، نفت موجود در کشتی میعانات نفتی است و انتظار می‌رود در صورت ایجاد هرگونه نشت در نفتکش سانچی به سرعت تبخیر شود و بقایای بسیار اندکی از آن بر سطح آب باقی بماند.

نتایج یک شبیه‌سازی نشان داد تنها پنج ساعت پس از هرگونه نشت نفت تنها مقادیر اندکی بقایای نفتی بر روی سطح دریا در محل برخورد کشتی ایرانی باقی خواهد ماند.

وزارت ترابری چین در ادامه بیانیه خود تاکید کرده است در حال حاضر سیزده کشتی امداد در منطقه‌ای به وسعت نهصد مایل دریایی به دنبال یافتن بازماندگان حادثه هستند.

شایان ذکر است جسد یکی از ۳۲ خدمه نفتکش ایرانی پیدا شده است، ولی هنوز از سرنوشت ۳۱ تن دیگر اطلاعی در دست نیست.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *