توهین نشریه “بیست ساله ها”به خانواده شهدا + جزئیات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ماهنامه بیست ساله ها به مدیریت «محمدرضا مقیسه»، عضو ارشد ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی که برخی از اعضای ادوار دفتر تحکیم وحدت، طیف منحله علامه و برخی افراد مسئله‌دار جریان فتنه نیز در آن قلم می‌زنند، در شماره چهارم خود مطلبی را با عنوان «اینجا پایان جنگ نیست» به قلم «بنفشه سام گیس» منتشر کرده است.

 

این مطلب ضمن توهین به ارزش های دفاع مقدس، این ارزش ها را مسخره کرده است.

 

نویسنده در این مقاله با اشتباه خواندن حضور در جنگ برای دفاع، خانواده های معظم شهدا را افرادی پول دوست معرفی کرده است که با شهادت فرزندان خود، « نانشان در روغن» افتاده است.

 

همچنین در مطلب دیگری با روایت داستانی به تمسخر زیارت و شفا گرفتن از امام هشتم پرداخته است.

 

مقیسه پیش از این در مهرماه سال 88 بازداشت و در اسفندماه همان سال با قرار وثیقه پانصد میلیون تومانی آزاد شده بود؛ اما وی در دادگاه به 6 سال زندان محکوم شده بود.

 

بنفشه سام گیس هم که ارتباطات ویژه ای با محمد خاتمی دارد، در سال 81 با شکایت دادستان به عنوان مدعی العموم از او به خاطر توهین به مقدسات و نشر اکاذیب محکوم شده بود.

 

این نشریه پیش از این نیز در مطلبی با عنوان «مشکلات دختران ریشه های فرهنگی دارد»، به قلم مریم باقی، دختر عماد الدین باقی و همسر محمد قوچانی رسماً‌احکام اساسی اسلام را مانند تفاوت دیه و ارث زن و مرد، زیر سوال برده و ریشه اصلی مشکلات دختران را تفاوت و تبعیض در این قبیل مسائل معرفی کرده است.

 

این نشریه همچنین در شماره ای دیگر با مقایسه حکومت اسلامی با حکومت طاغوت نوشت: «حکومت اسلامی که جایگزین حکومت طاغوت شد، هنوز هم رضاشاه گونه می‌اندیشد»

 

نشریه بیست ساله ها یک نشریه به اصطلاح دانشجویی است که از اوایل مهرماه سال جاری با مدیرمسئولی اسماعیل بایبوردی منتشر شده و نفیسه زارع کهن دبیر تحریریه آن است.

 

به نظر می رسد قائله روزنامه و نشریات زنجیره ای در دهه 70 که منجر به حوادث کوی دانشگاه شد دوباره در حال اتفاق افتادن است و عده ای خواسته یا ناخواسته به دنبال کشاندن فضای مطبوعات و رسانه ها به حاشیه و در نهایت ایجاد آشوب هستند.

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۲ نظر

  1. خانم سام گیس اشتباه بزرگی کرده درباره کسانی که نمی دونه و نمی شناسه اینطور قضاوت اشتباهی بکنه. باید منتظر عواقب اون هم باشه
     

  2. آخه بدون خوندن مطلب چرا نظر میدین؟ مگه مسلمون نیستیم ما چرا قضاوت بدون مطالعه؟ مطلب رو بخونید بعد ببینید توهین شده یا نه. هر روز شاهد ظلم به جانبازان و بازماندگان شهدا هستیم کسی دم نمی زنه ولی امان از وقتی که یک خبرنگار مطلبی بنویسه. سرو ته مطلب رو می زنند و یک بخش رو بولد می کنند که توهین شده. به خدا این مرام مولایمان علی نیست…

     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *