موزه فوتبال آذربایجان در آسیا کم نظیر است، لزوم توسعه متوازن امکانات شهری

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، محمدصادق پورمهدی در بازدید از این موزه افزود: تبریز با وجود 10 موزه بزرگ و تخصصی در موضوعات مختلف به برند موزه های کشور بدل شده است.

وی گفت: لازم است با تدوین برنامه های منسجم موزه های ارزشمند تبریز برای معرفی به مردم و گردش گران شناسایی شوند تا مسافران داخلی و خارجی بطور منظم از موزه ها، آثار تاریخی، اماکن و جاذبه های گردشگری و تفریحی بازدید کنند.

پورمهدی اظهار داشت: موزه بهترین ابزار برای معرفی تاریخ و گذشته فرهنگ و جامعه یک ملت به نسل های آینده و ملل دیگر است.

معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه 6 سال در شهرهایی مانند تهران و قزوین رییس هیات فوتبال بوده است، یادآوری کرد: طی سفرهای مختلف به کشورهای آسیایی آثار و جاذبه های تاریخی و دیدنی فراوانی دیده ام اما چنین موزه ای جامع و غنی از فوتبال را شاهد نبوده ام.

وی احداث موزه فوتبال آذربایجان در غرب تبریز را کاری عاقلانه و قابل تقدیر دانست و گفت: نباید تمام امکانات، توانمندی ها و فرصت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی در مناطق برخوردار و شهرک های متمول متمرکز شود.

وی ادامه داد: با ایجاد چنین جاذبه هایی در مناطق محروم و نقاط مختلف می توان به توسعه متوازن شهر و جذب فرصت های سرمایه گذاری و گردشگران و … کمک کرد.

پورمهدی همچنین خاطرنشان کرد: بازدید از این موزه را به همه در سراسر کشور توصیه خواهم کرد تا برای راه اندازی چنین مجموعه های بی نظیر و جدید در دیگر استان ها و کلانشهرها الگوبرداری کنند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. نیما پاکدل

    ادرس موزه کجاست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *