نشست صمیمی هیئت‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با اصحاب رسانه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، علی سلیمی در نشست صمیمی هیئت‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با اصحاب رسانه شهرستان، با اشاره به آمار ۴ هزارنفری دانشجویان در ۴ مرکز دانشگاهی در سطح شهرستان، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی میانه به‌عنوان واحد بسیار بزرگ توانسته است برای ۴۰۰ نفر به‌صورت کارمند و استاد شغل مستقیم ایجاد کند.

 

 

 

 

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه به اقدامات مثبت مدیریتی طی سالیان اخیر در این واحد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه توانسته‌ایم در سال ۹۵ به میزان ۲۰۰ میلیون تومان درآمد غیر شهریه‌ای دست‌یابیم که این میزان در سال جاری به‌مراتب بیشتر خواهد بود.

 

 

 

 

وی گفت: درحالی‌که دانشگاه‌های استان با افت دانشجو مواجه بوده است اما دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، سال گذشته به میزان ۱۱۵۰ نفر جذب دانشجو داشت که این میزان در سال جاری ثابت خواهند ماند.

 

 

 

 

 

سلیمی به پرداخت معوقات اساتید حق‌التدریس از سال ۹۰ تا ۹۴ خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه توانسته‌ایم در راستای افزایش خدمات و رفاه حال کارکنان و اساتید قریب به ۱ میلیارد تومان وام نیز به این افراد اختصاص دهیم.

 

 

 

 

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی میانه برگزاری کنکور نظام‌مهندسی و سراسری به میزبانی این واحد اشاره کرد و افزود: پیگیری‌ها در راستای برگزاری کنکور ارشد و دکتری نیز در این واحد دانشگاهی در حال انجام است.

 

 

 

 

 

دکتر جلیل اجلی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت ۱۲ هزارنفری این واحد دانشگاهی در جذب دانشجو، افزود: متأسفانه به دلیل برخی سیاست‌های کلان وزارت علوم و عدم تصویب قوانین مناسب در مجلس شورای اسلامی در حال حاضر ۱۳۰۰ نفر از دانشجویان بومی میانه در دانشگاه‌های خارج از کشور در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی مشغول تحصیل هستند.

 

 

 

 

 

وی بابیان اینکه راه‌اندازی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در قالب مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان میانه از سال ۸۹ آغازشده است، اظهار داشت: درحالی‌که مجوز جذب دانشجو در رشته پرستاری در وزارت خانه به تصویب رسیده است اما هنوز به دلیل برخی مشکلات و موضوعات مبهم این مسئله عملیاتی نشده است.

 

 

 

 

 

اجلی به جذب دانشجو در مقطع کاردانی بهداشت و دهان و دندان در طول یک دوره طی سالیان گذشته در قالب مجتمع آموزش عالی سلامت اشاره کرد و گفت: متأسفانه این رشته نیز بعد از یک دوره جذب از دفترچه انتخاب رشته حذف شد.

 

 

 

 

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه به آمادگی کامل این واحد دانشگاهی به‌منظور راه‌اندازی رشته‌های مجتمع آموزش عالی سلامت اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان پایبند مصوبات و وعده‌های خود در این راستا نبوده‌اند که این موضوع نیازمند مطالبه گری و پیگیری مسئولین و نمایندگان شهرستان است.

 

 

 

 

 

اجلی تصریح کرد: بدون شک راه‌اندازی رشته‌های پزشکی در شهرستان ازنظر مالی به نفع دانشگاه نیست، اما این مسئله در راستای منافع شهرستان و جذب دانشجو و جلوگیری از مراجعات متقاضیان بومی رشته‌هایی همچون پرستاری و مامایی به سایر استان‌ها جزو دغدغه‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی میانه است.

 

 

 

 

اجلی همچنین از جذب و فعالیت ۱۰ رشته در مقطع دکتری، ۴۳ رشته کارشناسی ارشد و ۷۵ رشته کاردانی و کارشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی میانه خبر داد.

 

 

 

 

 

حبیب خدابنده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی میانه نیز به فعالیت ۷ کانون فرهنگی – هنری در این واحد اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مراسمات مختلف دانشگاه با تکیه بر جوانان فعال و باانگیزه پیگیری و اجرا می‌شود.

 

 

 

 

 

 

وی به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف ازجمله با محوریت آسیب‌های اجتماعی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه فعالیت مدام دانشگاه در این امور موجب بالا رفتن سطح آگاهی در زمینه های مختلف به‌ویژه مسائل مرتبط با حوزه جوانان در سطح شهرستان است.

 

 

 

 

 

خدابنده به برگزاری مراسم باشکوه مراسم گرامیداشت ۹ دی‌ماه به همت کانون انعکاس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و از تداوم این قبیل مرا سمات در مناسبت‌های مختلف در طول سال خبر داد.

 

 

 

 

 

گفتنی است مسئول حراست دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست صمیمی با اصحاب رسانه حضور داشت و در پایان به‌پاس تلاش‌ها و انعکاس اخبار حوزه دانشگاه از مدیران مسئول و خبرنگاران حاضر در نشست با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: امید کوهی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *