کارت ملی جایی برای تقلب و سوءاستفاده ندارد/ کارت ملی جدید قابلیت تجمیع خدمات سایر دستگاه‌ها را دارد

به گزارش میانا به نقل از فارس، احد جودی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه  نماز عبادی -سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به پروژه‌های اجرای شده ثبت احوال استان اظهار داشت: قانون ثبت احوال در ۱۲۹۲ نوشته شد و در سال ۱۳۰۵ اولین شناسنامه به نام  فاطمه ایرانی و در استان به نام میرزا مصطفی‌خان صادر شده است.

وی با بیان اینکه هدف از ثبت احوال این است که اگر می‌خواهیم برنامه مستقل و متکی به صحت باشد باید آماری در دست باشد، افزود: هیچ هدف بدون برنامه و آن نیز بدون آمار میسر نمی‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به اینکه زمانی مردم استقبال از آماردهی نداشتند و باعث شد آمار خوبی به دست نیاید، گفت: در سال ۱۳۰۶ نهاد آمار از ثبت احوال منفک شد تا بتواند به صورت مستقل آمارگیری شود.

وی اذعان داشت: بعد از انقلاب به موضوع هویت بسیار اهمیت داده شد در حالی که در نظام گذشته افرادی داشتیم که چندین هویت داشت و دارای چندین شناسنامه بودند.

جودی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب، ثبت احوال تغییرات کلی در سیستم خود داد، گفت: بر مبنایی این تغییرات شناسنامه طاغوتی مردم تغییر یافت تا به تبع آن پایش اطلاعاتی صورت گیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان ادامه داد: با آن همه اطلاعات و پایش در دوران دفاع مقدس فقط اطلاعات ۴۵ درصد را در دست داشتیم و ثبت شده بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر صددرصد اطلاعات مردم به صورت دقیق در قانون در طول ۱۰ و ۱۵ روز بعد ولادت و فوت ثبت شده است و هیچ تردیدی در آن اطلاعات نیست.

جودی با اشاره به اینکه بعد از صادر شدن کارت ملی برای ۹۹ درصد مردم، آن را کاربردی کردیم و در اختیار دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها قرار دادیم، بیان کرد: اگر کد ملی‌ها نبود الان مردم با مشکلات روبه‌رو شده بودند که در این موضوع همه نهادها از جمله نیروی انتظامی کمک بسیاری کرد.

وی ابراز کرد: در حال حاضر سیستمی داریم که هر فردی بخواهد در هر جای کشور می‌تواند خدمات ثبت احوال دریافت کند.

مدیرکل ثبت احوال استان به برنامه حذف کاغذ بازی،جلوگیری از جعل،سوءاستفاده و ارائه خدمات برخط اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۳۰ جعل در شناسنامه داشتیم که حالا آن را به ۳۴ مورد رساندیم و امید است تا سال آینده به صفر برسانیم.

وی با بیان اینکه شناسنامه جدید قابل جعل نیست ولی احتمال سوءاستفاده دارد،افزود: با راه‌اندازی کارت ملی هوشمند، بالای ۴۵ درصد مردم استان کارت هوشمند دریافت کردند و در این راستا توانستیم دفاتر پیشخوان را پای کار بیاوریم و از توان آنها استفاده کنیم، البته سیستم سیار را نیز به روی کار آورده‌ایم تا مردمی که امکان حضور ندارند از طریق سیستم سیار اقدام به دریافت کارت هوشمند کنند.

جودی متذکر شد: در کارت هوشمندهای جدید هیچ جایی برای تقلب و سوءاستفاده وجود ندارد.

وی با تشکر از مردم بابت صبر،تامل و همکاری در ارائه خدمات ثبت احوال بیان داشت: این یک تحول بزرگ برای کشور خواهد بود به طوریکه چندین کارت در یک کارت تجمیع خواهد شد و یک نمونه از آن کارت‌ها را می‌توان کارت بانکی نام برد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *