افتتاحیه رسمی تبریز ۲۰۱۸ سوم فروردین ۹۷ با حضور رئیس‌جمهور و ۱۲ کشور/ لزوم تغییر رویکرد سفارتخانه‌ها و توجه به توسعه گردشگری

به گزارش میانا به نقل از فارس، مجید خدابخش صبح امروز در همایش گردهمایی جامعه تورگردانان با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ اظهار داشت: این انتخاب فرصت مناسبی برای کشور عزیزمان و استان آذربایجان‌شرقی و استان‌های همجوار و شهر تبریز در راستای توسعه گردشگری است.

وی افزود: چند روز دیگر مراسم افتتاحیه مقدماتی برگزار خواهد شد و افتتاحیه رسمی سوم فروردین سال ۹۷ با حضور رئیس‌جمهور محترم و با دعوت از ۱۲ کشور که نوروز را به صورت رسمی آغاز می‌کنند برگزار خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه این رویداد نقطه آغازی است برای توجه به توسعه گردشگری، اضافه کرد: امروز افکار عمومی و بازاریان و دانشجویان و دانشگاهیان و همه مسولان و مردم آماده پذیرایی از میهمانانی است که در این فرصت تاریخی به تبریز مسافرت خواهند کرد.

وی ادامه داد: امروز کشور یک دوره گذر را تجربه می‌کند، وابستگی به نفت ضرورتا اتفاق می‌افتد نه اینکه انتخاب کنیم، هزینه‌های جاری دولت بسیار زیاد شده از این رو برای توسعه کشور نیازمند استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی هستیم.

خدابخش بیان کرد: اما مشکل تنها پول نیست، تا زمانی که سفارتخانه‌ها و رایزن‌های فرهنگی رویکردشان برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری نباشد مشکل حل نمی‌شود همه افکار و ساختار ما از ۵۰ سال گذشته برای واردات کالا بوده و تنها در اندیشه این بودیم که از خارک نفت صادر کنیم و بقیه بنادر برای واردات کالا بوده است.

وی ادامه داد: البته امروز می‌خواهیم صادرات انجام دهیم و نمونه‌های موفقی در این خصوص داریم، برای مثال با وجود مشکلات سخت موجود در تبریز واحدی داریم که با وجود ۱۴ هزار کارگر به ۶۵ کشور دنیا و بیش از ۱۲۵ میلیون دلار صادرات انجام می‌دهد.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: البته در کنار سختی‌ها می‌توانیم و این وظیفه ما است که مشکلات صاحبان صنایع را حل کنیم.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *