عدم مدیریت فضای مجازی موجب نگرانی است/ بحران آفرینی فضای مجازی در مواقع حوادث

به گزارش میانا به نقل از فارس، محمدصادق پورمهدی صبح امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه بحث مدیریت بحران یکی از بحث‌های اساسی در مواقع بروز حوادث بوده، اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور و استان ما در منطقه حادثه‌خیزی قرار دارد باید نسبت به مسئله مدیریت بحران بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به حوادث و زمین‌لرزه‌های اخیر در مناطق مختلف کشور، خاطرنشان کرد: تمام این حوادث یک تذکری هست تا ضمن حفظ آمادگی برای مواقع بحرانی، برنامه‌ریزی مناسبی برای مدیریت مشکلات ارائه شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: در بحث مدیریت بحران مساله وحدت فرماندهی مطرح بوده، در کنار وظایفی که همه دستگاه‌ها انجام می‌دهند در خاتمه و زمان تصمیم‌گیری آخر با یک نفر است و این مسئله را باید با اجرای مانورهایی تمرین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمان وقوع حوادث و بحث مدیریت بحران، انجام کار تیمی یک هنر بوده و همه دستگاه‌ها باید بصورت مستمر و منظم، با نقشه های اجرایی و تمرین شده در مواجهه با حوادث غیرمترقبه عمل کنند.

پورمهدی تأکید کرد: در راستای مدیریت بحران در مواقع حادثه باید مناطق ادارات و دستگاه‌ها  باهم منطبق شوند تا با تداخل مواجه نشده و در مواقع بحرانی بتوانند به‌خوبی هماهنگ شوند.

وی در ادامه با اشاره به نقش فضای مجازی در بحث اطلاع‌رسانی مواقع بحران، بیان کرد: در صورت عدم مدیریت این فضا متأسفانه اطلاع‌رسانی‌های نادرستی منتشر می‌شود که در نتیجه منجر به نگرانی می‌شوند در این خصوص باید فرهنگ‌سازی شده و اطلاع‌رسانی دقیقی شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با شاره به نقش مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در  بحث مدیریت بحران، بیان کرد: در مواقع بحرانی اگر مردم همراه ما نباشند نمی‌توان کاری انجام داد،  بحث کمک‌های مردمی باید فرهنگ سازی شده و آموزش داده شود، در این راستا رسانه‌ها نقش مهمی دارند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *