حماسه ۹ دی نقطه عطفی برای ایجاد وحدت و بصیرت دینی بود / ۹ دی ایران، مدیون ۸ دی تبریز است

به گزارش میانا به نقل از فارس، مهدی عبدزاده در خصوص ماهیت حماسه ۹ دی اظهار داشت: حماسه ۹ دی نقطه وحدت امت مسلمان و قهرمان ایران است، ملتی که با داشتن اختلاف نظر در عقاید و طرز زندگی پای انقلاب، رهبری و پاسداشت اهل بیت (ع) ایستادند و یک سیلی محکم به تمام دشمنان دین و این ملت همیشه سرافراز زدند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه حماسه ۹ دی به نوعی جلوه بصیرت‌افزایی و ولایت‌مداری مردم ایران در حفظ و احیای ارزش‌های دینی و انقلابی را نشان می‌دهد، افزود: استکبار جهانی در طول چند دهه اخیر با ترفندهای مختلف در صدد از بین بردن این نظام بوده که با آگاهی و هوشیاری مسوولان و به‌ویژه ملت ایران همه دسیسه‌های دشمن خنثی شده است.

مردم آذربایجان پیشگام حرکت‌های انقلابی است

دبیر کانون قرآن و عترت (ع) دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به نقش مردم آذربایجان و به‌ویژه تبریزی‌ها در شکل‌گیری این حماسه یادآور شد: طبق روال همیشگی گویا این برای مردم آذربایجان یک سنت شده است که در کارهای مهم پیشگام می‌شوند و در حماسه ۹ دی آغازگر یک حرکت بزرگ شدند.

به‌گفته وی حماسه ۸ دی مردم تبریز شاید بتوان گفت آغازی بوده بر حرکت انقلابی ۹ دی که این نشان از بصیرت بزرگ این مردم دلیر و همیشه در صحنه مردم آذربایجان است.

وی در جواب این پرسش که چرا این حماسه بایدهر ساله گرامی داشته شود، تصریح کرد: از آنجایی که هر مقطعی یزید زمانه خود را  دارد، پس نیاز  است حماسه‌ای حسین(ع) وار زمانه خود را داشته باشد و حماسه ۹ دی برای این دوران از زمان یک سیلی به جا و مهم بر صورت یزید زمان آمریکا، اسرائیل و ستون پنجم آنها است.

عبد زاده، اضافه کرد: ۹ دی امسال نیز به نام «روز بصیرت و تجدید میثاق با ولایت» نامگذاری شده و از این رو هر ساله با برنامه‌ریزی و با برپایی مراسم‌ها و آیین‌های مختلف می‌توان  فتنه‌های دشمنان را به آنان گوشزد کرد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *