لزوم مقاوم سازی مدارس و اماکن دارای بیشترین تجمع در سطح شهرستان میانه

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، محمدرضا مشایخی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان میانه با اشاره به اهمیت برپایی مانور و آموزش دانش آموزان برای آمادگی در برابر زمین لرزه، افزود: هدف از برپایی مانورها، حساس سازی عمومی، و ایجاد آمادگی های جسمی و روحی دانش آموزان است و هرقدر بتوانیم نحوه برگزاری مانورهای زلزله را به واقعیت نزدیک کنیم، موفق تر بوده ایم.

وی با بیان اینکه در کنار مقاوم سازی سازه های بناها، به اهمیت استفاده از اجزای داخلی مقاوم، استاندارد و به روز اشاره کرده، گفت: اجزایی مانند شیشه و دیگر اجسام می تواند باعث بروز خطراتی در زمان وقوع حوادث باشد پس نباید از تاثیر مهم این نوع اجزا غافل بود و می توان با رعایت نکات ایمنی و استفاده از نوع ایمن آنها از میزان خسارات کاست.

مشایخی، ظرفیت شورای آموزش و پرورش را در تعالی سیستم آموزشی و پرورشی شهرستان مهم توصیف کرده، گفت: این شورا می تواند با همفکری و هم افزایی، تصمیمات موثری را اتخاذ نماید و در این مسیر، دستگاههای شهرستان باید به یاری این نهاد تاثیرگذار شتافته و مصوباتی که در حوزه کاری آنان است را در اسرع وقت تحقق بخشند چرا که بی توجهی و انباشته شدن مصوبات، تبعات عمومی در جامعه دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار، انجام بیش از پیش کار در حوزه فرهنگ توسط آموزش و پرورش خواستار شده، گفت: دانش آموزان اقشاری تاثیر پذیر هستند پس باید کار فرهنگی را از پایه آغاز نموده و با احصای آسیب های فرهنگی و اجتماعی در کارگروه ها و تلاش برای جذب اعتبارات در این حوزه، کارهای شاخص تری را انجام داد و در این زمینه، از سوی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه میانه اعلام آمادگی همه جانبه می نماییم.

مشایخی با بیان اینکه سازمان نوسازی مدارس استان توجه ویژه ای نسبت به شهرستان میانه دارد، آن را حاصل عملکرد بسیار خوب و حرکت و پویایی مجمع خیرین مدرسه ساز و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان عنوان کرده، از آنان تقدیر کرد.

وی در پایان به جایگاه و اهمیت آمار و اطلاعات در برنامه ریزی و تصمیم گیری اشاره کرده، افزود: در عصر حاضر، داشتن آمار دقیق از فعالیت ها می تواند مقایسه های آماری و تجزیه و تحلیل بهتری را سبب شده و تصمیمات و برنامه های بهتری را در جهت ارائه خدمت به مردم در بر داشته باشد.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *