ادارات مرکز استان به مسئله اقتصاد مقاومتی صدمه می‌زند

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا به نقل از تسنیم، حمید شکری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان میانه که در محل سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه سختگیری‌های ادارات مرکز استان به مسئله اقتصاد مقاومتی صدمه می‌زند، اظهار کرد: کاری که در استان زنجان جهت تسهیل در امر سرمایه‌گذاری در عرض یک ماه انجام می‌شود در استان آذربایجان شرقی در طول دو سال انجام نمی‌شود.

 

 

 

 

 

 

فرماندار ویژه شهرستان میانه بابیان اینکه بروکراسی‌های اداری موجب فرار سرمایه‌گذاران می‌شود، افزود: با هزار تلاش و زحمتان فراوان موفق به جذب سرمایه‌گذار می‌شویم و تمامی امورات مربوط به سرمایه‌گذار را در شهرستان به اتمام رسانده و جهت اخذ تسهیلات به استان ارجاع می‌دهیم ولی باکمال تأسف برخی بانک‌های استان نه تنها همکاری نمی‌کنند بلکه با رفتار خود موجب فرار سرمایه‌گذار می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

وی با تأکید بر اینکه به برکت برجام فاز دوم واحد فولاد میانه راه‌اندازی شد، خاطرنشان کرد: فاینانس عملیات راه‌اندازی فاز سوم واحد فولاد شهرستان میانه نیز آغازشده است که به‌زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 

 

شکری در ادامه با اشاره به احداث کارخانه آجر پلیمری در شهرستان میانه اذعان کرد: تمامی مراحل لازم برای احداث این کارخانه که مجموعه‌ای دانش‌بنیان است انجام‌شده که هم‌اکنون پرونده آن جهت اخذ تسهیلات و شروع کار به استان ارجاع داده‌شده است.

 

 

 

 

 

 

 

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شهرستان میانه در بخش گردشگری از پتانسیل‌های والایی برخوردار است اذعان کرد: پل‌دختر و قلعه دختر به‌عنوان یک مجموعه گردشگری عظیم محسوب می‌شوند که ما سایر پتانسیل‌های گردشگری شهرستان میانه را نیز به افراد علاقه‌مند سرمایه‌گذاری معرفی کرده‌ایم و در این خصوص به افراد سرمایه‌گذار ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود.

 

 

 

 

 

وی همچنین با اشاره به احداث پایانه صادراتی در شهرستان میانه تصریح کرد: موضوع احداث پایانه صادراتی شهرستان میانه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان به تصویب رسیده است لذا به دلیل توانمندی‌ها و وجود نیروهای انسانی و سرمایه‌گذاران قوی، احداث پایانه صادراتی در این شهرستان جزو ضروریات است.

 

 

 

 

 

 

فرماندار ویژه شهرستان میانه در ادامه با تأکید بر اینکه وضعیت آب شرب میانه وخیم است، ابراز کرد: پروژه آب شرب این شهرستان در دست اقدام است که پیمانکار شرکت فراسان  درحال انجام پروژه به‌صورت B.O.T است و کلیه مراحل سیویل تصفیه‌خانه به اتمام رسیده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

شکری در پایان با اشاره به احداث نیروگاه بادی در بخش کاغذکنان شهرستان میانه گفت: عملیات اولیه این پروژه انجام‌شده که هم‌اکنون در مرحله تملک زمین برای نصب بادسنج است و درحال حاضر پیشرفت فیزیکی آن حدود ۴۰ درصد بوده و تاکنون برای این پروژه بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *