مراسم تودیع و معارفه شهردار ترکمانچای میانه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، حمید شکری در جلسه تودیع و معارفه شهردار ترکمانچای و تجلیل از اعضای شورای دوره قبل با تقدیر از زحمات محمد حسین خدابخش شهردار قبلی ترکمانچای برای ابراهیم ابراهیمی در سمت شهردار جدید آرزوی توفیق کرده گفت: امور عمرانی انجام شده طی سال های اخیر در این شهر نسبت به سالهای قبل از وضعیت مطلوبی برخوردار می باشد که این نشان از تلاش شورا و شهرداری می باشد.

وی همچنین با اشاره به جایگاه بالای شوراهای اسلامی و روحیه خدمت در آنها افزود: شورای جدید ترکمانچای نیز باید چنین روحیه ای داشته و با تلاش و همت شبانه روزی در رفع مشکلات و توسعه شهر بکوشند زیرا آنها در قبال آرا و اعتماد مردم ترکمانچای مسئول هستند.

شکری همچنین با بیان اینکه برای توسعه هرچه بیشتر باید از فرصت ها و ظرفیتهای موجود همچنین مشارکت مردم بهره برد، گفت: در سال جاری شاهد اعتبارات و تسهیلات از سوی دولت به روستائیان هستیم  و به هر کس که آماده بهره مندی از آن باشد ارائه خواهد شد که تسهیلات ۶ درصد توسعه روستایی یکی از این اعتبارات است.

فرماندار ویژه میانه در ادامه جذب سرمایه گذار و راه اندازی تعاونی در روستاها را یکی از راههای جذب این اعتبارعنوان نموده گفت: باید مردم را به مشارکت در کارهای عمرانی و تولیدی و تشکیل تعاونی ها تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه مشارکت مردمی در بخش ها و روستاهای شهرستان در حوزه های آبرسانی، راه و توسعه روستایی بی نظیر و مثال زدنی و الگویی برای دیگر شهرستان هاست افزود: مشارکت هر چه بیشتر مردم نیازمند آماده سازی ذهنی است و بیان مزیت های حضور و مشارکت است.

شکری با اشاره به اجرای طرح ۲۷۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد آیدوغموش طی سالهای قبل گفت: در سال ۹۶ نیز ۲۷۰۰ هکتار با مشارکت چند روستا و اهالی بدون بودجه دولتی با استفاده از تسهیلات و یارانه دولتی در حال انجام است.

وی احداث سردخانه را یکی از نیازهای بخش ترکمانچای خوانده افزود: ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات استانی بدون محدودیت در نظر گرفته شده که هر شهرستانی بتواند به جذب بیشتر این تسهیلات دست یابد موفق عمل نموده است.

فرماندارمیانه شروع حرکتی نو را اولین کار شهردارو شورای شهر جدید خوانده گفت: مطالبات و بدهی های شهرداری نباید مانعی برای ارائه خدمت باشد همچنین شورا نیز باید پاسخگوی انتظارات به حق مردم بوده و در چارچوب قانون و بر اساس مقررات به دور از احساسات و با انسجام کامل به وظایف خود عمل کند.

ارتقاء شهر ترکمانچای به شهرستان را سبب پیشرفت هر چه بیشتر این شهر خوانده افزود: ما در کنار این شهر برای تحقق این موضوع تلاش خواهیم کرد.

امام جمعه ترکمانچای نیز در این جلسه با بیان اینکه مسئولیت شورا که توسط مردم انتخاب می شوند از حساسیت بالایی برخوردار بوده و نباید از این جایگاه برای منافع شخصی بهره گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین یونس کیانی مسئولیت را امانتی الهی خوانده که باید در تحویل سالم آن به دیگری کوشید، همچنین مسئولیت باید تحت مراقبت و نظارت بوده و در برخورد با ارباب رجوع نباید بر خود استبدادی پافشاری کرد.

وی امور و تصمیمات مسئول را جزو بیت المال عنوان نموده گفت: باید در موضوع  بیت المال امانت دار بود.

امام جمعه ترکمانچای فرهنگ شهروندی، شهرنشینی و تعامل با مسئولین را مهم خوانده گفت: توجه به پیوست فرهنگی در هر مسئولیتی نیز از الزامات است که در این خصوص شهردار و اعضای شورای شهر باید ایده پردازی کنند.

بخشدار ترکمانچای نیز در این جلسه از اختصاص ۴ میلیارد ریال اعتبار برای روستای شیخ طبق در کمیته برنامه ریزی خبر داده گفت: ترکمانچای نیاز به معبرگشایی و آسفالت ریزی معابر دارد که باید در بودجه گنجانده شود.

رسول یعقوبی با اشاره به اعتبار عمرانی برای ۴۴ دهیاری در این بخش در خصوص ارتقای این شهر به شهرستان گفت: بستر و زمینه برای این امر فراهم می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *