تجمع اعتراض آمیز دانشگاهیان دانشگاه تبریز + تصاویر

به گزارش میانا به نقل از زیتون، حجت‌الاسلام علی خدیوی بعد از ظهر امروز در این آیین گفت: این حرکت بی خردانه آمریکا نشان از ضعف استکبار جهانی در مقابله با امت جهان اسلام است که اخیر از سوی جبهه مقاومت شکست خورده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه این حرکت رئیس جمهور آمریکا نشان از دشمنی همیشگی آنان با اسلام و جبهه حق است، گفت: با این اقدام، انتفاضه جدیدی علیه استکبار جهانی در منطقه و جهان شکل گرفته است، زیرا مسئله قدس مسئله همه امت اسلام است و باید مسلمانان بیش از گذشته در مقابل توطئه آنان بایستند.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: امروز دیگر ابزار انتفاضه سنگ نیست، بلکه موشک و پهباد است، که در صورت ادامه توطئه دشمنان اسلام  علیه آنان بکار گرفته خواهد شد و این عمل ترامپ اتحاد مسلمان را بیشتر خواهد کرد.

همین گزارش حاکی است: در این مراسم شرکت‌کنندگان با سر دادن شعارهایی  چون؛ «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر صهیونیست»، « الله اکبر» و … اقدام بی‌خردانه رییس جمهور آمریکا را محکوم کردند.

در پایان این تجمع اعتراض آمیز، دانشگاهیان دانشگاه تبریز قطعنامه‌ای صادر کردند که به شرح زیر است:

قدس سرزمین مقدسی است که در طول تاریخ مورد توجه همه ادیان توحیدی، پیامبران بزرگ الهی و پیروان آنها قرار داشته است. تاریخ و هویت این سرزمین چیزی نیست که با امضای سیاستمداری تازه به دوران رسیده تغییر یافته و به فرقه ای جعلی خاصی واگذار شود. معراج ختم رسل حضرت محمد(ص) به عرش از این شهر اتفاق افتاده و قبله اول مسلمانان است. هویت این شهر اسلامی بوده و پیروان راستین ادیان توحیدی در طول تاریخ علیرغم مسائل مختلف با همدیگر و در صلح در آن زیسته اند. امّا اینک صهیونیسم، این فرقه جعلی بی¬ریشه با حمایت اربابان زر و زور قصد تجاوز، تطاول و غارت دیگر باره به این مکان مقدس نموده است ولی باید بدانند قدس محدود به مرزهای جغرافیایی متداول و مرسوم نبوده و فقط یک شهر نیست؛ بلکه جلوه ای از وحدانیت و نماد و سمبل اتحاد آرمان خواهی و آزادگی طلبی در جهان است.

اقدام سخیف ترامپ رییس جمهور آمریکا، در به‌رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی، آبستن حوادث و فتنه¬ها و تهدیدهای بزرگی برای همه ادیان از جمله مسیحیان و مسلمانان و کشورهای اسلامی است و آتش جنگ و ناامنی را در جهان شعله ورتر خواهد نمود. این عمل سخیف نمونه بارزی از زیر پا گذاشتن قوانین جهانی و پایمال کردن حقوق مردم فلسطین است. این شهر متعلق به همه ساکنین تاریخی آن و رهروان راستین راه الهی است.

آمریکا و ایادی آن بدانند که دوران تهدید، یک جانبه تصمیم گرفتن برای دنیا و طراحی نقشه های شوم و شیطانی به سر آمده و انسان های آزاداندیش و حق طلب دست یاری به هم داده و قدرتمندانه در مقابل این اقدامات نسنجیده خواهند ایستاد؛ تارهای سست تنیده شده این شیاطین خون آشام، محکوم به فناست و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، دنیای اسلام بلاشک در مقابل این توطئه می‌ایستد و صهیونیست‌ها با این کار ضربه‌ بزرگ‌تری می‌خورند و فلسطین عزیز بدون تردید سرانجام آزاد خواهد شد.

دانشگاه تبریز ضمن محکوم کردن این اقدام زشت و غیرعقلانی اعلام می دارد که قدس شریف هویت اسلامی دارد و حراست از این شهر سفارش و آرمان قائد راحل عظیم الشان حضرت امام خمینی(ره) است و با تاسی از آیه شریفه: ” ونرید أن نمن على الذین استضعفوا فى الأرض و نجعلهم أئمّه و نجعلهم الوارثین” تا پایان سلطه رژیم جعلی صهیونیسم بر قدس عزیز راهی نمانده است و تلألو انوار آزادی از ماذنه های قدس به گوش می رسد؛ عاقبت پیروزی از آن جبهه حق است و تومار باطل پیچیده خواهد شد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *