لغو روادید و برقراری پرواز مستقیم بین ایران و گرجستان/ اتصال دو کشور از طریق خطوط ریلی به یکدیگر

به گزارش میانا، فارس به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز در مجلس،  یوسیپ چاخواشویلی سفیر گرجستان در تهران  با احمد علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان دیدار و گفتگو کرد.

علیرضابیگی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه ارتباطات سیاسی و اقتصادی میان دو کشور گفت: ایران و گرجستان از توانمندی‌های فراوانی در بخش‌های مختلف اقتصادی، تجاری و صنعتی برخوردارند که می‌توان از آنها برای توسعه و گسترش مناسبات فیمابین و تأمین منافع دو ملت بهره برد.

وی افزود: ارتباطات پارلمانی و تشکیل گروه‌های دوستی در مجالس دو کشور به تحکیم و تقویت مراودات  میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری گرجستان کمک بسزایی می‌کند.

نماینده مرم تبریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: لغو روادید و برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور گام مهمی در راستای افزایش مراودات تجاری و بازرگانی و همچنین توسعه صنعت گردشگری میان ایران و گرجستان بود که هر دو کشور از آن بهره می‌برند.

علیرضابیگی این دیدار بر لزوم افزایش تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دو کشور تاکید کرد.

یوسیپ چاخواشویلی سفیر گرجستان در تهران نیز در ادامه این دیدار با تأکید بر اهمیت توسعه و گسترش مناسبات در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و پارلمانی گفت: دولت و پارلمان گرجستان به گسترش همکاری در عرصه‌های مختلف با جمهوری اسلامی ایران علاقمندند.

وی گفت: گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران آماده میزبانی از طرف ایرانی در سفر به گرجستان است.

سفیر گرجستان در ادامه این دیدار افزود: با تلاشهای مسئولان سیاسی و پارلمانی دو کشور ، روند ارتباطات دوستانه فیمابین رو به گسترش است.

چاخواشو یلی در پایان این دیدار گفت: به‌زودی دو کشور از طریق خطوط ریلی نیز به یکدیگر متصل می‌شوند که با تحقق آن در کنار ارتباطات زمینی و هوایی که در حال حاضر برقرار است، مبادلات فیمابین بیش از پیش گسترش می‌یابد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *