شبکه بهداشت و درمان میانه در اجرای طرح ویزیت رایگان؛ نا توان یا ناکارآمد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میانا، در حالی که شهرستان میانه به دلیل دارا بودن بیش از ۳۵۰ روستا وسیع ترین شهرستان استان آذربایجان شرقی  به شمار می آید، بیش از پیش نیازمند خدمات رسانی و رسیدگی به مشکلات مردم بویژه در بخش بهداشت ودرمان است.

 

 

 

 

در این میان با توجه به رسالت ذاتی مجموعه سپاه و بسیج، بهمن سال گذشته اولین مجموعه بسیج جامعه پزشکی با مسئولیت دکتر فریدون پورشهباز کار خود را آغاز کرد تا ضمن ایجاد روحیه انقلابی در بین خدمتگزاران این عرصه، بسیج به عنوان الگوی در خدمات رسانی حوزه سلامت معرفی گردد.

 

 

 

 

 

بدین منظور اجرای بسیج سلامت یا به عبارتی دیگر ویزیت رایگان در شهرستان میانه با تیکه بر امکانات موجود و توان و پتانسیل نیروهای بسیجی، به‌صورت داوطلبانه و با همکاری و مشارکت پزشکان استان و شهرستان میانه انجام شد تا در این برنامه ها خدمات پزشکی و درمانی رایگان به بیماران بی‌بضاعت شهر میانه ارائه‌ و تا حد امکان دارو و نیازهای درمانی بیماران خاص نیز تأمین شود.

 

 

 

 

 

 

 

موفقیت چشمگیر این طرح که جزو نیازهای ضروری و اساسی شهرستان به شمار می رفت، باعث گردید تا مستضعفان و محرومین شهرستان میانه از تخصص‌های قلب، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، ارتوپدی، داخلی، عفونی، جراحی عمومی، گوش، حلق، بینی، اطفال، روان‌پزشکی، عمومی و بیهوشی، مورد درمان قرارگرفته و از خدمات غربالگری بینایی، فشارخون، طب سنتی اسلامی، مشاوره خانواده، دیابت و خدمات آزمایشگاهی بصورت رایگان بهره‌مند شوند.

 

 

 

 

 

اما نکته کلیدی که در این میان به چشم می خورد نقش کم رنگ و خالی مجموعه شبکه بهداشت و درمان در اجرای این طرح ها می باشد، طرحی که می تواند جزو وظابف ذاتی دستگاه های دولتی و خدمات رسان در راستای محرومیت زدایی و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد) بشمار آید و باز این سوال مطرح است که چرا شبکه بهداشت و درمان با در اختیار قرار داشتن امکانات درمانی و پشتیبانی فراوان و وجود پرسنل کاری در طی چند سال گذشته نسبت به اجرای چنین طرح هایی نکرده است؟

 

 

 

 

 

 

آمار بالای مراجعین در طرح ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکی بویژه در تخصص های چشم و مغز و اعصاب و متخصص مغز و اعصاب و حضور پزشکان فوق تخصص قلب و جراحی قفسه سینه، جراح مغز و اعصاب و کلیه و داخلی که نقطه عطفی در اجرای این طرح بشمار می آید، حاکی از این موضوع است که همشهریان میانه نیاز مبرم و اساسی به وجود چنین کادر درمانی در سطح شهرستان دارند.

 

 

 

 

 

 

 

ویزیت رایگان بیش از ۱۰ هزار نفر از همشهریان میانه در طرح های مختلف طرح بسیج سلامت و حضور پزشکان بسیجی در نقاط مختلف دور افتاده و محروم شهرستان میانه از جمله دیگر برکات حضور نیروهای مخلص و همیشه در صحنه بسیج در عرصه سلامت شهرستان میانه است که به واقع بر لزوم تحرک و اقدامات مشابه این چنینی از سوی مدیریت و کادر درمانی شبکه بهداشت می افزاید.

 

 

 

 

 

نگارنده: امید کوهی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *