امام جمعه تبریز: افزایش پرونده های قضایی جای تاسف بسیار دارد

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا،   آیت الله محسن مجتهدشبستری شامگاه پنج شنبه در جلسه شورای قضایی استان، افزود: باید برای کاهش تعداد پرونده هایی که به دستگاه قضایی وارد می شود اقدامات فرهنگی و زیربنایی موثری انجام داد.

وی گفت: قوه قضاییه در امر پیشگیری از وقوع جرم باید به طور جدی وارد میدان شود و برای فرهنگ عمومی جامعه نیز باید پیش بینی های لازم صورت پذیرد تا رویگردانی از جرم به یک فرهنگ عامه تبدیل شود.

آیت الله مجتهدشبستری زندان را آخرین محل برای تنبیه افراد بزه کار دانست و یادآوری کرد: زندان ها باید مرکزی مهم و تاثیرگذار برای تربیت مجرمان باشد. 

وی با قدردانی از اقدامات دستگاه قضایی برای ایجاد امنیت و آسایش در جامعه، ضمن اشاره به اینکه طبق قانون اساسی هر سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه تحت امر و نظارت ولایت فقیه فعالیت می کنند، بر تلاش تمام دستگاه ها جهت کاهش جرم و بزه در جامعه تاکید کرد.

امام جمعه تبریز گفت: در خصوص مشکلات مالی دستگاه های وابسته به قوه قضاییه، استانداری باید نسبت به انعکاس این مشکلات به هیأت دولت اقدام کند.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این نشست، حل مسایل و مشکلات سازمان های وابسته در جهت خدمت رسانی مناسب به مردم را ضروری دانست و از استانداری درخواست کرد پیگیر این مشکلات باشد.

حجت الاسلام مالک اژدر شریفی به تعامل و همدلی موجود در بین مسوولان اجرایی، امنیتی و قضایی استان اشاره کرد و افزود: در سایه این همدلی و هماهنگی شاهد امنیت قابل قبول در سطح استان هستیم.

همچنین معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان دقت در ارایه آمار وقوع جرایم از سوی دستگاه ها را با تشکیل کارگروه آمار شورای قضایی استان میسر دانست و گفت: حضور شخص مدیران کل در جلسات شورای قضایی استان در تصمیم گیری ها بسیار موثر خواهد بود.

رضا مسعودی فر افزود: مدیریت واحد در امر پیشگیری از وقوع جرم در استان امری است که می تواند در شورای پیشگیری استان تحقق یابد و مقدمه این امر حذف تشکیل جلسات موازی پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه هاست.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *