اداره امورمالیاتی شهرستان میانه،داد تولیدکنندگان و مسئولین را درآورد+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، صبح امروز، باحضور حسین نجاتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیران و معاونین کل  ادرات امور مالیاتی ، شهرک های صنعتی ، منابع طبیعی ، محیط زیست، تامین اجتماعی و سرپرستی بانک های صنعت، معدن و تجارت و بانک ملت  استان آذربایجان شرقی و معاون استاندار و فرماندار ویژه و امام جمعه و نمایندگان شهرستان میانه در جلسه ای چندین ساعته در محل سالن اجلاس فرمانداری به بحث و بررسی در خصوص مشکلات پیش روی صنعتگران و واحد های تولیدی پرداختند .

در این جلسه پیش از آن فرصتی برای اظهار نظر مدیران کل استانی پیش آید، تولید کنندگان شهرستان به نمایندگی چند دقایقی بر حول محوریت مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی و تولیدی سخن گفتند .

آنگونه که مشخص بود اکثریت این افراد بر یک موضوع مشترک بودند و آن نارضایتی از نحوه برخورد کارکنان اداره امور مالیاتی با آنان و اخذ مالیات هایی که معلوم نیست با چه معیار و میزانی محاسبه شده است بود .

بعد از دقایقی مسئولین شهرستان میانه نسبت به این موضوعات مطرح شده  واکنش نشان دادند و هریک طی سخنانی موضع گیری خود نسبت به ضعف در عملکرد این اداره را بیان داشتند.

فرماندار میانه :
عملکرد اداره امورمالیاتی شهرستان میانه رضایت بخش نیست

 اسماعیل حیدری آزاد معاون استاندارو فرماندار ویژه شهرستان میانه در این جلسه با اشاره به این موضوع که شهرستان میانه با نرخ ۱۳.۵ درصد رتبه نخست بیکاری در سطح استان را به خود اختصاص داده است، افزود : رویکرد و سیاست مسئولین استانی و شهرستان میانه در راستای جذب سرمایه گذاران و رونق بخشیدن به چرخ اقتصاد و تولید در سایه مشارکت بخش خصوصی است.

حیدری آزاد با بیان این موضوع که آمار بالای بیکاری در شهرستان میانه ناشی از استفاده نکردن درست از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف می باشد، افزود : با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر کل کشور و محقق نشدن اعتبارات دولتی، سنگ اندازی ادارات و دستگاه های اجرایی، پیش روی سرمایه گذاران و صاحبان واحد های تولیدی و صنعتی جایز نمی باشد .

 اجرای قوانین نانوشته از سوی اداره امور مالیاتی شهرستان میانه ضربه ای سنگین به پیگره تولید شهرستان میانه

وی بیکاری را سبب کاهش آمار ازدواج، افزایش طلاق، افزایش بیماری های روحی و روانی از جمله افسردگی در بین جوانان، بروز انواع جرم، اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی عنوان کرد و با بیان اینکه دغدغه دولت نیز بیکاری است، افزود : متاسفانه برخی از ادارات از جمله اداره امور مالیاتی نه تنها سیاست های حمایتی از تولیدکنندگان را در پیش نگرفته اند بلکه با رفتار های ناشایست با ارباب رجوع و اجرای قوانین نانوشته، در صدد بر اندازی چرخه اقتصاد و تولید شهرستان هستند .

معاون استاندار با انتقاد از برخورد ناصیح و غیر قانونی اداره امور مالیاتی شهرستان با تولید کنندگان ، از بررسی دقیق و موشکافانه تک تک موارد و اعتراضات خبر داد و افزود : برخورد ناشایست رئیس این اداره و تعدادی از کارشناسان باعث ایجاد فضای نارضایتی شده است و این مسئله از سوی امام جمعه محترم شهر در خطبه های نماز جمعه نیز مورد اشاره قرار گرفت .

وی بر لزوم برخورد شایسته و جلب رضایمندی مردم تاکید کرد و اظهار داشت : بخشی از درآمد های دولت از طریق دریافت مالیات از مردم تامین می شود، اما این مسئله دلیل بر بد رفتاری و اجرای ناصحیح قوانین نیست .

حیدری آزاد حرکت نکردن دستگاه های اجرایی مرتبط با صنعت و تولید در راستای حل مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران جامعه را عامل اصلی بدبینی و فلج شدن چرخه اقتصاد و تولید شهرستان عنوان کرد و از پیگیری موضوعات و مسائل مطرح شده از سوی مدیران و نماینده گان واحد های تولیدی شهرستان در جلسات آتی خبر داد .

حضور مدیران کل استانی برای بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی میانه

آغاز به کار ستاد جذب سرمایه گذاران و حمایت از تولید کنندگان شهرستان میانه 

فرماندار میانه با اشاره به تغییر کاربری اراضی به منظور ایجاد کارخانجات تولیدی  و طولانی شدن پروسه اداری آن از آغاز فعالیت رسمی  ستاد جذب سرمایه گذاران و حمایت از تولید کنندگان شهرستان میانه در طی هفته ی آینده خبر داد .

بانک ها بیشتر به واحد های دلالی تبدیل شده اند تا پیشتیبان عرضه تولید 

وی با بیان این موضوع که که بانک ها به عنوان واحد پشتیبان عرصه تولید تبدیل به واحدهای دلالی شده اند، اظهار داشت : عدم نقدینگی واحد های صنعتی و تولیدی در سایه ارائه تسهیلات با درصد های بالا و سختگیری های غیر منصفانه و گرایش به سمت بنگاه داری، به ضرر تولیدکنندگان و صنعت گران  شهرستان میانه می باشد.

 

حضور مدیران کل استانی برای بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی میانه

زمین های بلا استفاده شهرک های صنعتی از صاحبان آنان خلع خواهد شد 

حیدری آزاد تصریح کرد : تمامی زمین های بلا استفاده در شهرک های صنعتی میانه که در طی سالیان گذشته خریداری و بعد از استفاده از تسهیلات حمایتی در سایه نبود نظارت کافی، به حال خود رها شده اند، از صاحبان آن خلع و  در اختیار افراد واجد الشرایط قرار خواهد گرفت .

وی همچنین بر لزوم عدم شمول واحد های کوچک صنعتی نسبت به پرداخت کامل بیمه کارگران در راستای حمایت از کارفرمایان تاکید کرد و خاطرنشان کرد : لایحه حمایت از خروج از رکود تولید و حمایت از تولیید کنندگان از سوی دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است ، که امید است نمایندگان با موافقت این لایجه، گامی بزرگ در جهت حمایت از کسب و کار و تولیدکنندگان داخلی برداشته شود .

فرماندار میانه از پیگیری های انجام گرفته در راستای  فعالیت مجدد تنها کارخانه آرد در شهر میانه خبر داد و تصریح کرد : در حال حاضر اکثریت نانوایی های موجود در سطح شهر ،آرد مصرفی خود از شهرستان های همجوار تهیه می نمایند، که در صورت بروز بلایای طبیعی و بحران و با مسدود شدن راههای ارتباطی در این خصوص با مشکل جدی مواجه خواهیم بود .

امام جمعه میانه :
اخذ مالیات از تولیدکنندگان باید در راستای قوانین حاکم بر کشور باشد

  حجت الاسلام و المسلمین حامدی امام جمعه شهر میانه در این جلسه با انتقاد از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان شهرستان میانه ، بسیاری از موارد ناشی از عملکرد بخشنامه ای ادرات و دستگاه های اجرایی و تفاوت در اجرای قوانین دانست .

  امام جمعه میانه با تذکر به مسئولین اداره مالیاتی شهرستان میانه، با بیان این موضوع که مالیات های اخذ شده در راستای صلاح مالیات دهندگان نیست ، افزود : در دستورات دینی نیز تاکید شده است که مالیات را به میزان توان از افراد اخذ شود و  این جلسات تا حل مشکل نهایی تولیدکنندگان و صنعت گران شهرستان میانه ادامه خواهد یافت .

وی با بیان این موضوع که مسئولین باید ارائه دهند راه حل مشکلات باشند و نه بازگو کننده آن، اظهار داشت :عملکرد جزیره ای ادارت در مقابل انبوه مشکلات پیش روی مشکلات جامعه جایز نمی باشد و بایستی با برنامه ریزی و حل مشکلات با استفاده از دیانت مسلمانی و با بستن کمر همت در مقابل مشکلات و تهدیدات خارجی ایستادگی کرد .

 حامدی با اشاره به این موضوع که شهرستان میانه تا کنون از هیچ گونه تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی بهره مند نشده است، گفت : ناتوانی عرصه تولید و حمایت نشدن آنها از برخی ادارت و سازمان ها بعث گردید تا شهرستان میانه در ردیف اول بسیاری از آمارهای استان از جمله بیکاری و طلاق و گرایش به سمت مواد مخدر قرار گیرد .

حجت الاسلام و المسلمین خواستار پررنگ شدن نقش اداره صنعت ، معدن و تجارت  و نگاه تکلیف آمیز در قبال حل مشکلات پیش روی تولید کنندگان شهرستان میانه شد .

وی تاکید کرد : در صورتی که برای شخص بنده اثبات شود که مالیات های اخذ شده از تولیدکنندگان در راستای رسیدن به معیار مشخص شده و بدون هیچ گونه کار کارشناسی دقیق در محاسبه و دریافت آن انجام پذیرفته است، اعلام خواهم نمود که از این پس حتی یک نفر هم اقدام به پرداخت مالیات نکند .

 

میر بهلول حسینی نماینده مردم میانه :

مشکل اصلی کشور اشتغال و معیشت مردم است

  مهندس میر بهلول حسینی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در این    جلسه با اشاره به این موضوع که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حاصل خون بهای جوانان این مرز و بوم می باشد و  قابل مقایسه با هیچ نظامی در این دنیا نیست، افزود : مشکل اصلی کشور اشتغال و معیشت مردم است و می بایست از سنگینی راه تولیدکنندگان کاسته و مسیر و راه برای آنان هموار گردد .

نماینده مردم میانه بر ضرورت تعیین و شرح وظایف در میان مسئولین ادارات و پرهیز از موازی کاری تاکید کرد و افزود : هدف نهایی تمامی مسئولین و خدمتگزاران در رفع محرومیت زدایی و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه باشد .

وی بر نقش پر رنگ فرماندار میانه به عنوان نماینده عالی دولت در حل مشکلات اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان شهرستان، تاکید کرد و اظهار داشت : به نظر بنده تعیین مشاور ویژه ای از سوی معاون استاندار و فرماندار ویژه در راستای رسیدگی به مشکلات صنعت گران و تولیدکنندگان شهرستان میانه ، می تواند در پیش برد اهداف موثر باشد .

حسینی با اشاره بر اهمیت و جایگاه تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران، بر لزوم انتقال بار مالی بیمه و مالیات بر دوش دولت از طریق  منابع بدست آمده از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در کشور تاکید کرد .

 

محمد علی مددی نماینده مردم میانه :

اداره امور مالیاتی شهرستان میانه ,غیر منطقی و غیر قانونی عمل می نمایند

 محمد علی مددی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان این موضوع که در برخی موارد از خواندن صورتجلسات خسته شده ام ، افزود : تا زمانی که جلسات و نشست های ما خروجی مطلوبی نداشته باشد نباید انتظار حل مشکلات تولیدکنندگان و رونق چرخه اقتصاد کشور را داشته باشیم .

وی همچنین قوانین اجرایی در اداره امور مالیاتی شهرستان میانه را غیر منطقی و غیر قانونی خواند و افزود : در برخی موارد مالیات های اخذ شده چندین برابر موارد مشابه سایر شهرهای استان و کشور است .

نماینده مردم میانه با بیان این موضوع که بزرگترین تهدید پیش روی نظام مشکل بیکاری است، افزود : عدم تصمیم گیری در خصوص راه حلی مناسب از سوی ما باعث گردیده تا در حمایت واقعی از تولیدکنندگان عاجز بمانیم .

وی با اشاره به این موضوع که نظام خانواده ها در معرض تهدید است، از گسترش گرایش جوانان به سمت مواد مخدر به عنوان آتشی زیر خاکستر یاد کرد و اظهار داشت: مردم به عنوان سرمایه ارزشمند نظام بشمار می آیند و بیان واقعیت ها و تلاش برای حل مشکلات گامی در جهت خروج از رکود توسعه و تولید در سطح جامعه است .

نماینده مردم میانه ، بروکراسی اداری را به عنوان بزرگترین مانع پیش روی چرخه تولید و اشتغالزایی عنوان کرد و افزود : شهرستان میانه تا کنون از منابع و وام های صندوق توسعه ملی بی بهره مانده است .

وی با اشاره این موضوع که در ارائه تسهیلات بانکی و نظارت بر قوانین آن با مشکل مواجه هستیم ، خاطرنشان کرد : به جرات می توان گفت نظام بانکی کشور ربوی و مریض است .

مددی همچنین از بنگاه داری بانک ها و بی توجهی به مشکلات تولیدکنندگان در کشور انتقاد کرد .

 

**************************

خبرنگار: امید کوهی 

**************************

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *