ضعف ستاد مدیریت بحران در مناطق زلزله‌زده ‌کاملاً مشهود است

به گزارش پایگاه خبری_ تحلیلی میانا، یعقوب شیویاری در بازدید از مناطق زلزله‌زده غرب کشور که به همراه جمعی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، ضمن ابراز تسلیت و تأثر از زلزله اخیر غرب کشور اظهار کرد: طی مأموریتی که از طرف رئیس مجلس به برخی کمیسیون‌ها ازجمله کمیسیون بهداشت و درمان جهت بررسی و روند درمانی حادثه دیدگان داده شد جهت بررسی میدانی مشکلات مردم عازم شهرهای زلزله‌زده شدیم.

 

 

 

 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ضعف ستاد مدیریت بحران در مناطق زلزله‌زده کاملاً مشهود است افزود: در این برهه زمانی که مردم این مناطق در تنگنا قرار دارند باید مسئولیت‌ها تفکیک‌شده و نیروها نیز ساماندهی شوند تا در امر خدمات‌رسانی به مردم تسریع شود.

 

 

 

 

شیویاری با تأکید اینکه دولتمردان باید به وعده‌هایی که به مردم زلزله‌زده غرب کشور داده‌اند عمل کنند ابراز کرد: وعده‌هایی که مسئولان در رفع نیازهای فعلی و آینده مردم این مناطق می‌دهند باید دور از احساس بوده و قابلیت انجام داشته باشد.

 

 

 

 

وی با اشاره به اینکه مسئولان امر باید اقلام ضروری خانواده‌های این مناطق را تهیه کنند تصریح کرد: باید نسبت به نحوه نیازسنجی و توزیع اقلام ضروری خانواده مسئولین امر هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهند که در این میان اسکان موقت و تأمین اقلام غذایی در اولویت قرار دارند لذا نیروهای مستقر در منطقه باید در به یغما رفتن کمک‌های ارسالی مردم سریعاً  برنامه‌ریزی کنند تا دست افراد سودجو و فرصت‌طلب  قطع‌شده و عدالت در منطقه لحاظ شود.

 

 

 

 

 

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تأمین تجهیزات پزشکی ضروری یکی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود اذعان کرد: با توجه به تخریب برخی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی در شهرها و روستاها باید نسبت به ایجاد بیمارستان‌های صحرایی و مراکز موقت و یا سیار در رفع نیازهای بهداشتی و درمانی منطقه  اقدام شود.

 

 

 

 

وی در پایان اضافه کرد: حمایت‌های روحی و روانی به‌ویژه در خصوص خانواده‌هایی که عزیزان خود را ازدست‌داده‌اند باید در اسرع وقت به‌صورت ویژه از طریق ارگان‌های مربوطه ازجمله وزارت بهداشت و درمان و سازمان بهزیستی انجام شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *