کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با اشاره به نقش کتاب و کتابخانه گفت: کتابخوانی یکی از نیازهایی است که مورد غفلت واقع شده و آن را نیاز ثانویه می دانیم.

وی در ادامه لازمه تربیت نسل جوان را خانواده عنوان نموده گفت: فرزندان از والدین و رفتار آنها الگوگیری می کنند و اگر والدین را اهل مطالعه ببینند به طور قطع آنها هم به این کار علاقمند خواهند شد پس باید کتاب و کتابخوانی در خانواده جایگاه ویژه ای داشته باشد.

شکری همچنین با اشاره به اینکه کتاب، معجزه دین اسلام بوده و از جایگاه والایی برخوردار است افزود:  ساخت جامعه سالم با کتابخوانی میسر خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه بزرگان زیادی در جامعه داریم که می توانیم از آنها بعنوان الگوی ارزش گذار به بحث کتاب و کتابخوانی بهره ببریم افزود: علی رغم اهمیت این موضوع دربحث کتاب و کتابخوانی در رتبه های آخر قرار داریم.

فرماندار ویژه میانه، اهدای زمین کتابخانه آچاچی را کاری ارزشمند و باقیات صالحاتی برای جناب آقای شجاعی خیر محترم عنوان نموده گفت: خیرین شهرستان گام های ارزشمندی در حوزه علم و مطالعه برداشته اند همچنین به کمک انجمن هایی که بی هیچ چشم داشتی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه گام برمی دارند امیدواریم شاهد افزایش میزان مطالعه در شهرستان باشیم.

شکری در پایان سرعت توسعه در آچاچی را بالا دانسته و گفت: خوشبختانه این شهر به سمت افقی روشن قدم برداشته است.
مدیرکل کتابخانه های استان در این مراسم گفت: کتابخانه عمومی آچاچی یکصدو دهمین کتابخانه عمومی استان به شمار می رود اما بغیر از این کتابخانه ها ما در مساجد، دانشگاه و ادارات نیز کتابخانه هایی داریم.

خدایی از بهره برداری ۲ کتابخانه دیگر در سطح استان تا پایان سال جاری خبر داده گفت: این کاروان گسترده کتابخانه ها فقط در راستای خدمات دهی به مردم ایجاد شده و امیدواریم شاهد عنایت مردم به این پایگاههای خوب فرهنگی باشیم.

وی همچنین ادامه داد: هر ماه از تازه ترین کتابها یک بسته به این کتابخانه ارسال خواهد و قفسه کتابخانه نیز بر حسب نیاز اضافه خواهد شد.

کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم در زمین ۵۰۰ متر مربعی اهدایی توسط خیر، حاج آقا شجاعی با زیربنای ۲۰۰ مترمربع با اعتبار ۲ میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی استان احداث شده است.

این کتابخانه دارای مخزن، سالن مطالعه برادران و خواهران و بخش کودکان است.

کتابخانه شهدای مدافع حرم آچاچی فعلا ۱۸۰۰ جلد کتاب با عناوین مختلف را دارد.

با افتتاح و بهره برداری از این کتابخانه، تعداد کتابخانه های عمومی شهرستان میانه به ۶ باب رسید.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *