لزوم بازبینی و رفع نواقصات مسیرهای درون شهری و روستایی شهرستان میانه

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، مهدی مشایخی در جلسه بررسی راهکارهای کاهش تصادفات جاده ای، خواستار رفع مشکلاتی از قبیل روشنایی معابر، پل ها و تابلوهای شکسته با تعمیر یا تعویض آنها در محدوده شهر شده و آسفالت ورودی شهر را از دیگر اقداماتی خواند که باید شهرداری و اداره راه نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه علی رغم کاهش ترافیک در آزادراهها تعداد فوتی ها افزایش یافته گفت: باید مشکلات و نیازمندیها در این حوزه رفع شود تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

مشایخی، علت جلوگیری از تردد تریلی ها و افزایش تردد آنها از ۴ هزار به ۱۳ هزار را شاخص بودن میزان تردد خودرو برای تخصیص اعتبار جهت بهبود وضعیت راهها عنوان نموده افزود: با وجود افزایش ترددها، میزان تصادفات نسبت به سال گذشته افزایش نیافته و از لحاظ اقتصادی نیز برای شهرستان تاثیر مثبت داشته اما زمان سفر از میانه به تبریز به لحاظ تردد تریلی ها در مسیر افزایش یافته است که باید چاره اندیشی شود.

دادستان عمومی و انقلاب میانه با حضور در این جلسه با بیان اینکه به دلیل بارندگی و نشستن گل و لای بر روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی علائم قابل رویت نیستند بر لزوم آشکارسازی علائم جاده ای تاکید کرد.

سعید کشاورز امامی صرف هزینه در جهت زیباسازی شهرستان میانه بعنوان دروازه آذربایجان را امری ضروری خوانده افزود: درختکاری در طول مسیرها، ایجاد فضای سبز توسط شهرداری در طول مسیر می تواند سبب جذب گردشگران شود. وی همچنین گفت: با وجود جلسات و اقدامات مختلف در کاهش تلفات جاده ای موفق نبودیم که باید با اتخاذ تدابیری به پیشگیری از تصادفات کمک کنیم زیرا باید شاهد کاهش ۲۰ درصدی که یکی از اهداف مهم کشور است باشیم.

دادستان میانه با اشاره به تردد سرسام آور تریلی در ماههای اخیرو اعتراض همشهریان افزود: افزایش تصادفات و حوادث جاده ای در کشور باعث ورود ویژه دستگاه قضایی به لحاظ پیشگیری شده زیرا پیشگیری یکی از وظایف خطیر و مهم دستگاه قضایی است و به تبع آن مققر شده دادستان های شهرستان جلسه ای با رده های متناظر شهرستانی برای اتخاذ تدابیر میدانی و فوری در جهت کاهش تصادفات تشکیل بدهند که جلساتی در این خصوص برگزار شده اما باید مباحثی مطرح شود که به فوریت بتوان آن را در دستور کار پلیس قرار داد تا شاهد کاهش تصادفات در محورهای میانه که یکی از محورهای پرخطر استان است باشیم.

نصیری شهردار میانه  نیز تردد خودروهای سنگین را بعنوان فرصت تلقی کرده افزود: نباید ابن امر را تهدید بدانیم بلکه باید از این فرصت در راستای رونق هر چه بیشتر  شهر بهره برد.

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *