مهمترین هدف اقتصاد مقاومتی تسهیل در سرمایه گذاری، تولید و اشتغالزایی است

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، حمید شکری در جلسه اقتصاد مقاومتی با محوریت تسهیل در امر سرمایه گذاری افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی شهرستان میانه قدمهای مثبتی از سوی ادارات و نهادهای شهرستان میانه برداشته شده که جای بسی تقدیر دارد.

 

 

وی راه اندازی کارگاههای نیمه فعال و راکد، زمینه سازی برای برخی سرمایه گذاریهای جدید و تسهیل در امر سرمایه گذاری را از اقدامات مهم خوانده گفت: از سوی استان برخی مقاومتها در برابر اقتصاد مقاومتی صورت گرفته اما امیدواریم و توصیه می کنیم که همه در راستای اقتصاد مقاومتی قدم برداشته و مانع تراشی نکنند.

 

 

 

شکری همچنین از اختصاص اعتبار یک و نیم میلیارد دلاری در حمایت از توسعه روستایی و ایجاد اشتغال پایدار خبر داده گفت: این تسهیلات با نرخ سود ۶ درصد و تنفس ۶ ماهه تا یکساله از سوی بانک کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی پرداخت خواهد شد.

 

 

 

فرماندار ویژه میانه گفت: در راستای رونق تولید و اشتغال در شهرستان نباید سفت و سخت مقررات را اجرا نمود بلکه روسای ادارات باید رویکرد خود را تغییر دهند.

 

 

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیتهای شورای اداری میانه رضایت بخش می باشد اما جا برای تلاش بسیار است گفت: این شهرستان دارای ظرفیتهای مهمی از جمله سرمایه انسانی ( انسانهای خلاق و سرمایه دار)، آب ، خاک و معادن می باشد .

 

شکری همچنین در ادامه با اشاره به اینکه بستر و زمینه برای سرمایه گذاری فراهم است اما این سیستم اداری است که باید برای سرمایه گذاریهای جدید و بیشتر در شهرستان تسهیل سازی کند افزود: ذهنیت ها را باید عوض کرده و مثبت بیندیشیم.

 

 

وی همچنین با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی به جاهای خوبی رسیده است گفت: راه اندازی پایانه صادراتی نیز مصوب شده و این موارد زمینه را برای توسعه هر چه بیشتر شهرستان فراهم نموده است.

 

 

 

 

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت در شهرستان میانه با حضور در این جلسه از ثبت ۳۰ درخواست برای اخذ تسهیلات سرمایه در گردش و بهسازی و نوسازی به ارزش ریالی ۳۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال در سایت بهین یاب خبر داده گفت: ۷ مورد به تصویب رسیده و به بانکهای عامل ابلاغ شده است.

 

 

 

 

 

محمد امدادیان اضافه کرد: در سال جاری ۱۰ مورد جواز تاسیس با اشتغال ۲۱۵ نفر و سرمایه ۳۷۹ هزار میلیون ریالی و ۶ پروانه بهره برداری با اشتغال ۷۵ نفری به میزان سرمایه ۳۹ هزار میلیون ریالی و ۳۲۵ پروانه کسب صادر شده است.

 

وی به  برگزاری ۸ جلسه رفع موانع تولید در شهرستان با ۳۸ مصوبه  اشاره کرده افزود: ۷۰ درصد مصوبات اجرایی شده  و مابقی در دست اجراست.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه نیز در این جلسه به  ثبت نام ۸۵ طرح کشاورزی در سایت بهین یاب با ۴۸۰ میلیارد ریال اشاره کرده گفت: ۲۶ طرح از تعداد ۸۵ طرح با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال تصویب و به بانکهای کشاورزی ارسال شده است.

 

جلال رحیم زاده در ادامه با بیان اینکه در بحث توسعه روستایی ۷۴ پرونده مکانیزاسیون در پست بانک موجود می باشد اضافه کرد: از این تعداد برای ۱۶ پرونده ۱۰ میلیارد ریال پرداخت صورت گرفته و از ۳۰ پرونده آب و خاک نیز تسهیلات ۶ پرونده پرداخت شده و مابقی در دست اقدام است.

 

 

 

وی در پایان توسعه بخش کشاورزی را در توسعه گلخانه ها خوانده افزود: مانع اصلی در توسعه گلخانه ها بحث تخصیص آب است که اگر رفع شود خواهیم توانست به توسعه گلخانه ها در راستای اشتغال پایدار و افزایش تولید  بپردازیم.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *