جمع آوری بیش از ۸ میلیارد ریال زکات در شهرستان میانه

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل مهدوی در گقتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی میانا، گفت: شورای زکات شهرستان با کمک امام جمعه و ائمه جماعات در راستای خدمت به محرومان و انجام پروژه های عام المنفعه گام بر می دارد که در این راستا موفق به جمع آوری بیش از ۸ میلیارد ریال زکات نقدی در شش ماهه نخست سال ۹۶ شده است.

 

 

 

 

مسئول زکات شهرستان میانه با بیان اینکه با بیان اینکه زکات جمع آوری شده در پروژه ساخت مسجد و حسینیه در روستاهای شهرستان و نقاط محروم هزینه شده است، افزود: تبلیغ چهره به چهره با کشاورزان در کنار مزارع، عاملین زکات، معتمدین در روستاها و سخنرانی در مجالس ترحیم و غیره در خصوص تبلیغات مقوله زکات انجام پذیرفته است.

 

 

 

 

حجت الاسلام مهدوی از اجرای طرح زکات مستحبی در قالب ثمره طیبه سیب درختی خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون بالای ۱۰۰ تن محصول سیب باغداران جمع آوری شده که در این زمینه شهرستان میانه رتبه یک استانی را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

 

مهدوی  از جمع آوری بیش از ۶ میلیارد ریال زکات فطریه در سال جاری نیز خبر داد و گفت: امسال در جمع آوری زکات فطریه شهرستان میانه توانست رتبه اول استانی را به خود اختصاص دهد.

 

 

 

 

وی تعداد عاملین جمع آوری کننده زکات در روستاها که به صورت افتخاری با کمیته اداد اما (ره) همکاری می کنند را بیش از ۲۹۰ نفر عنوان کرده گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری تعداد بیش از۱۰۰۰ کیسه و گونی که روی آنها حدیث زکات و موارد مصرف زکات چاپ گردیده است توسط مسئول زکات و واحد مشارکتهای مردمی در روستاهای مشمول زکات چهار بخش توزیع شده است.

 

 

 

مسئول زکات شهرستان میانه با اشاره به این موضوع که آیات قرآن به کرات مسلمانان را به ادای این فریضه الهی سفارش کرده است چرا که پرداخت زکات موجب حفظ مال می‌شود، خاطرنشان کرد:کسانی که مشمول زکات هستند، ولی از دادن آن امتناع می‌کنند، ازدیدگاه پیامبر اسلام جزء کسانی هستند که اهل ریا و تزویر بوده و به روز قیامت اعتقاد ندارند.

 

 

 

 

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *