بالاترین آمار بیکاری در میانه؛ سفر وزیر کار به شهرستان های همجوار!

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی میانا، در حالی که این روزها آمار و اظهارات متفاوتی از سوی دولتمردان و یکی از نمایندگان مجلس میانه در رابطه با آمار بیکاری این شهرستان  به گوش می رسد، در کمال تعجب وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی با سفر به شهرستان هشترود و بستان آباد برای افتتاح طرح های عمرانی،  سری به میانه نزد تا در شهرستانی که رتبه نخست بیکاری استان را به اختصاص داده این سوال مطرح شود که آیا دولتمردان توجهی به مسائل و مشکلات این منطقه دارند یا نه!

 

 

طی هفته های اخیر فرمند یکی از نمایندگان میانه در گفتگو با خبرنگار میانا  با اشاره به این موضوع که شهرستان میانه طبق آخرین اطلاعات با بیش از ۲۱ درصد در زمینه بیکاری رکورد شکسته است، افزود: این شهرستان طی سالیان گذشته نیز همواره رتبه نخست استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده که طی سال اخیر وضعیت آن بدتر شده است.

 

 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکانات دولت در زمینه ایجاد اشتغال ضعیف می باشد، اظهار داشت: بدون شک با توجه به توان و پتانسیل بالای شهرستان میانه بویژه در بخش کشاورزی می توان این آمار هرچه سریعتر کاهش داد.

 

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در حاضر شهرک های صنعتی شهرستان دچار رکود می باشد که اگر کارخانجات آن فعال سازی شود زمینه اشتغال ۲ هزار نفر فراهم می شود.

 

 

فرمند، گفت: شهرستان میانه علی رغم داشتن منابع آبی عظیم در حال حاضر در زمینه پایاب سد های بزرگی چون آیدوغموش و آبگیری سد شهریار دچار مشکل است که نیازمند اختصاص بودجه های دولتی کلان می باشد.

 

 

اما طولی نکشید که فرماندار میانه در واکنش به این اظهارات نماینده مجلس، گفت: به هیچ عنوان سخنان نماینده محترم صحت ندارد و آخرین آمار رسمی مربوط به نرخ بیکاری در شهرستان میانه به سال ۱۳۹۰ بر می گردد که ۱۳٫۵ درصد را نشان می دهد.

 

 

حمید شکری اظهارکرد: آمارهای رسمی هر پنج سال یکبار از سوی مرکز آمار ایران منتشر می شود که این آمار تاکنون برای سال ۱۳۹۵ منتشر و ابلاغ نشده است.

 

 

وی ادامه داد: با توجه به ایجاد زمینه های شغلی جدید و مهاجرت نیروی کار شهرستان به سایر مناطق ، تصور می شود نرح بیکاری شهرستان میانه همان آمار سال ۱۳۹۰ باشد و اگر تغییراتی نیز متصور شود بسیار جزئی است.

 

 

شکری گفت: فرمانداری میانه به هیچ عنوان اظهارات نماینده مجلس را تائید نمی کند و این اظهارات هیچ منطق آماری و سند معتبر ندارد.

 

 

اما در میان این بحث و جدل های مسئولین شهرستانی که بیکاری در آن بیداد می کند و شهری که تصویر کارگران آن در میادین کارگری، روی خروجی اکثر رسانه ها قرار گرفته، کوچکترین نشانی از شرمندگی در چهره مسئولین نمایان نشده است، شرمندگی که رهبر انقلاب از آن می گفت اما دولتمردان ما حتی حاضر به مطرح کردنش هم نیستند.

 

 

طی ماه های گذشته سفر معاون اول رئیس جمهور به شهرستان میانه نیز حواشی زیادی داشت که نمونه بارز آن نقل و انتقال این مقام مسئول با هلی کوپتر بود، موضوعی که واکنش و اعتراض بسیاری از فعالین اجتماعی و رسانه ای را نسبت به بی تفاوتی دولتمردان به وضعیت جاده های خطرناک منطقه را برانگیخت.

 

 

موضوع مهم دیگر عدم مطالبه گری مسئولین شهرستانی از مقامات کشوری در هنگام چنین سفرهای است که زیاد به چشم میخورد،  که نمونه بارز آن سفر اخیر وزیر کار به منظور افتتاح پروژه‌های آسایشگاه معلولان هشترود، اورژانس اجتماعی و کلنگ‌زنی محل درمانگاه بستان آباد است که می توانست به میانه هم ختم شود.

 

 

 

بدون شک مردم میانه انتظاری فرای پاره کردن یک روبان برای افتتاح را از دولتمردان دارند، کاری که از دست یک بچه مدرسه ای هم بر می آید، آنها انتظار دارند مسئولین درد مهاجرت و بیکاری هزار جوان تحصیلکرده این منطقه را التیام بخشیده و برنامه عملی و منسجم را در این راستا در پیش بگیرند.

 

 

 

نگارنده: امید کوهی
انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۲ نظر

  1. میانالی

    این از کم کاری نمایندگان هست که مقامات کشوری تا نزدیکی میانه میان ولی به شهر میانه سر نمی زنن نمایندگان عزیز باید از وزیر و مقامات کشوری رو به شهرستان میانه بکشند تا از نزدیک شاهد مشکلات شهر باشند

  2. احدعلیزاده

    جرات روبرو شدن بامردم شریف میانه رو ندارن مقصر اصلی هم نمایندگان خوش غیرت هستن که ازترسشون نمیتوانند به عملکرد وزیراعتراض کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *