نسل امروز دانش آموزان به تبعیت از شهدا همواره گوش به فرمان ولایت اند

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، مهدی مهدیخانی در خصوص برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: ۸ آبان یادآور نوجوان سیزده ساله‌ای است که به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) به عنوان رهبر انقلاب نامیده شد و ۳۶ هزار شهید دانش آموز به تبع این شهید وارد میدان شدند و علیرغم صِغَر سنی  با حضور هوشمندانه و بصیر در ۸ سال دفاع مقدس حماسه ها آفریدند.

 

 

 

   فرمانده بسیج دانش آموزی میانه افزود: دانش آموزان نسل امروز مرعوب سیاست‌های استعماری و استکباری یاوه گویان  خارجی و منافقان داخلی قرار نگرفته‌اند و همچون نوجوانان نسل اول در مسیر انقلاب به برکت تربیت انقلابی هم تراز انقلاب رشد یافته اند.

 

 

 

   وی گفت: بسیج دانش آموزی، تشکّل امین و متدینی است که باید  به فرموده امام خامنه ای در کانون تفکر بسیج قرار گیرد که درسال ۷۵ با هدف ترویج اهداف انقلابی شکل گرفته است و هم اکنون۱۵۰ واحد مقاومتی درسراسر منطقه میانه داریم که دانش آموزان با شعار ایمان، شجاعت و قلم، گوش به فرمان ولایت دارند و ۸۰ درصد دانش آموزان ما عضو بسیجند و خواستگاه برنامه‌های بسیج بر حسب مطالبات مقام معظم رهبری است.

 

 

 

 

   مهدیخانی با بیان عملکرد بسیج دانش آموزی در شهرستان ابراز داشت: با توجه به اثر بخشی کار گروهی و جمعی دانش آموزان، حوزه بسیج دانش آموزی به تبع سازمان بسیج دانش آموزی استان با رویکرد دانش آموز محوری فعالیتهای خود را تدوین کرده است و در قالب ۴ طرح راهبردی، امور را به پیش می برد.

 

 

 

 

   وی با بیان این که اولین طرح راهبردی بسیج دانش آموزی، راهیان نور است گفت: در سال گذشته ۱۱۰۰ نفر به راهیان نور شمالغرب و جنوب کشور اعزام شدند، در سالجاری نیز ۱۰۰۰ نفر به جهت بازدید از مناطق عملیاتی به شمالغرب و جنوب کشور اعزام خواهند شد.

 

 

 

 

   فرمانده بسیج دانش آموزی شهید فهمیده، طرح ولایت را دومین طرح عنوان کرد و افزود: طرح ولایت با هدف کادرسازی و تربیت دانش آموزان در طراز انقلاب اسلامی است. برای اجرای این طرح ویژه‌، ۳۰ واحد مقاومت در مقطع پیشگامان داریم.

 

 

 

 

   وی طرح دیگری که همه ساله در ایام تابستان اجرا می‌شود را طرح هجرت دانش آموزی معرفی کرد و گفت: در این طرح در قالب ‌اردوهای طرح هجرت ۱۰روزه، ۳۰۰ نفر در مدارس کم برخوردار حضور یافته و در خصوص بهسازی  و بازسازی و زیباسازی مدارس شرکت یافتند و در جنبه‌ی تربیتی و فن آموزی آن، روحانیون و اساتید مجرب بکارگیری شدند.

 

 

 

 

   مهدیخانی با بیان این که بحث آمادگی دانش آموزان برای دفاع، یکی دیگر از راهبردهای بسیج دانش آموزی است ابراز کرد: در این درس بحث‌های عملی بر عهده‌ سازمان ماست و شناسایی مربیان آمادگی دفاعی و آموزش آنها نیز برعهده‌ سازمان ما می‌باشد. نهضت روایتگری را نیز به راه انداخته‌ایم و راویان فتح یک جلسه در کلاس‌های آمادگی دفاعی حضور می‌یابند و از خاطرات خود در جبهه می‌گویند.

 

 

 

 

   وی با بیان این که یکی دیگر از اهداف اصلی ما این است که اعضا را به مساجد معرفی کنیم و محوری بودن مساجد را تقویت نماییم افزود: برای فعالیت دانش آموزان در عرصه علمی و در جهت حمایت علمی اعضای بسیج و کسب موفقیت‌های علمی، تدابیر لازم اتخاذ شده و لیگ و مسابقات مختلف برای تقویت پایه‌های علمی در حال انجام است.

 

 

 

 

   مهدیخانی خاطرنشان کرد: راهپیمایی ۱۳ آبان سرآمد برنامه‌های ماست که با حضور باشکوه دانش‌آموزان به ویژه بسیجیان نمایان‌گر حضور آگاهانه و فعالانه آنان در عرصه‌های مختلف است و نشان می دهد که نسل چهارم بر خلاف تبلیغات سوء دشمن همچون نسل اول در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب قدم بر‌می‌دارند و همچنان پشتیبان ولایت هستند.

 

 

 

 

   وی در پایان افزود: برگزاری یادواره‌ های شهدا به ویژه مدارسی که شهید داشته‌اند، برگزاری صبحگاه های مشترک، دیدار با امام جمعه شهرستان، اجرای همایشهای بصیرت افزایی، دیدار با خانوداه شهدا، غبار روبی مزار شهدا و… از جمله برنامه های این هفته می باشد.

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *