تخصیص اعتبار یک و نیم میلیارد دلاری برای اشتغال پایدار روستایی

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا،  بهزاد نیکخواه در جلسه تعاونیها و اتحادیه فرش فروشان شهرستان میانه گفت: خوشبختانه امسال علی رغم رکود در کشور  اعتبارات ویژه ای از سوی دولت تخصیص یافته که از جمله آنها اعتبارات ویژه ۱۱ الی ۱۴ درصدی برای مناطق محروم و ۱۲ الی ۱۶ درصدی برای مناطق برخوردار می باشد.

 

وی با بیان اینکه از یک و نیم میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال پایدار روستایی معادل ریالی یک میلیارد دلار از سوی بانک کشاورزی توزیع و معادل ریالی ۵۰۰ میلیون دلار از سوی ۴ بانک از جمله پست بانک، صندوق توسعه تعاون و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی توزیع خواهد شد گفت: هدف مدیریت محرومیت زدایی از روستاهاست.

 

 

 

نیکخواه رویکردهای بانک کشاورزی در تامین مالی را مبتنی بر ۴ هدف توسعه پایدار اعلام کرد و ادامه داد: ایجاد امنیت غذایی، ریشه کنی فقر، حفظ منابع پایه و توجه به توان افزایی زنان بعنوان ۵۰ درصد از جمعیت فعال کشور از جمله این محورهاست.

 

مدیر اعتبارات بانک کشاورزی در کشور به اعتبار ۲۰۰ هزار میلیاردی برای اشتغال فراگیر از سوی دولت اشاره کرده گفت: از این میزان ۳۰ هزار میلیارد به بانک کشاورزی و بخش کشاورزی با سوبسید ۳ الی ۵ درصد اختصاص یافته که ظرفیت خوبی برای بهره برداری لازم می باشد و امیدواریم با تعریف پروژه هایی چه برای تعاونیها و چه در پوشاک روستایی  بتوانیم در شهرستان میانه از این ظرفیت موجود استفاده کنیم.

 

 

نیکخواه به ۱۰ رسته فعالیتی در حوزه کشاورزی اشاره کرده گفت: اگر این رسته ها را مرتبط سازیم می توانیم از این فرصت پیش آمده بیشترین بهره را ببریم.

 

 

وی در ادامه به صنعت فرش در کشور از جمله در شهرستان میانه اشاره کرده گفت: در صنایع تولیدی از جمله فرش،  بازار فروش از ضروریات به شمار می رود و اگر بتوانیم استانداردهای مورد نیاز بازار هدف در خارج و داخل را فراهم کنیم خواهیم توانست در دیگر امور مربوطه نیز موفق عمل کنیم.

 

 

مدیر اعتبارات بانک کشاورزی اضافه کرد: تعریف هدف در حوزه فرش اینکه حجم تولید افزایش یافته و یا با حلقه های زنجیره ای به ایجاد بازار و بازارچه روی آوریم مهم است زیرا در کشور ما از جمله در شهرستان شاهد افزایش تولید فرش هستیم اما در بازار فروش مشکل داریم که در این خصوص اگر سازمان فنی و حرفه ای زمین و مکانی برای ایجاد بازارچه یا نمایشگاه در جهت تحریک بازار فروش داشته باشد می توان از ظرفیت تسهیلات نیز استفاده کرد.

 

 

 

نیکخواه افزود: دولت، وزارتخانه ها و بانکها به دید زنجیره ارزشی به مسائل می نگرند زیرا مبنای اقتصاد مقاومتی ایجاد ارزش افزوده بیشتر با اتکا به امکانات بالقوه داخلی می باشد.

 

 

وی با بیان اینکه در ارائه تسهیلات برای ایجاد بازارچه و نمایشگاه محدودیت نداریم افزود: امسال بانک کشاورزی به حوزه پوشاک نیز وارد شده و در این راستا طرحی از سوی هاکوپیان و رییس انجمن پوشاک ایران ارائه شده که در این طرح بیشتر استانهای محروم انتخاب شده اند و با توجه به ظرفیت تولید پوشاک در شهرستان میانه می توان  این شهرستان را نیز به زنجیره مورد نظر وصل نمود.

 

 

نیکخواه مناسبترین گزینه برای دریافت تسهیلات به فرشبافان را کارگاهها، تعاونیها و اتحادیه ها خوانده افزود: زنان و مردانی که در خانه های خود اقدام به فرشبافی می کنند اگر با مدیریت جامع متمرکز شوند در قالب کارگاهها و تعاونیها می توانند تسهیلات دریافت کنند.

 

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز با اشاره به صنعت پوشاک، لباس ورزشی، روکش صندلی و غیره در شهرستان که قابلیت توسعه در شهرستان را دارند اشاره کرده گفت: با ارائه تسهیلات به این واحدهای تولیدی می توان به  رونق اشتغال و اقتصاد شهرستان کمک نمود.

 

 

حمید شکری همچنین خواستار ارائه درخواست از سوی تعاونیها و کارگاهها برای استفاده از تسهیلات و ارائه آن به صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم درخواستها شده افزود: اگر از طریق صنعت، معدن و تجارت این کار انجام شود در اخذ تسهیلات موفق تر عمل خواهیم کرد.

 

 

گفتنی است برخی از تولید کنندگان و فرشبافان شهرستان در این جلسه حضور داشته و به بیان مسائل و مشکلات خود پرداخته خواستار ارائه تسهیلات شدند.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *