باورهای دینی، زیربنای تحکیم بنیان فرهنگی جامعه است

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه شهرستان میانه در این مراسم با بیان اینکه دانش آموزان جزء جمعیت بنیادی جامعه به شمار می روند گفت: وظیفه داریم از لحاظ اجتماعی، فرهنگی و ورزشی به پر کردن اوقات فراغت آنها بپردازیم همچنین باید در کنار این موارد، زمینه را برای شور و نشاط اجتماعی هر چه بیشتر در بین تمامی اقشار از جمله دانش آموزان و جوانان جامعه فراهم آوریم.

 

 

 

محمدرضا مشایخی برگزاری برنامه های اوقات فراغت با محوریت اداره ورزش و جوانان شهرستان و همت دیگر دستگاهها را کاری مهم و ارزشمند خوانده گفت: با وجود انجام برنامه های خوب در راستای پر کردن اوقات فراغت، باید قدمهای بالاتری در این خصوص با استفاده از ظرفیت همه دستگاهها و مشارکت اولیاء و خود دانش آموزان برای شکوفایی استعدادهای فراوانی که در شهرستان وجود دارد، برداشت.

 

 

 

 

مشایخی با اشاره به حضور و فعالیت های کانون ها و سمن هایی قانونمند و موفق در عرصه پر کردن اوقات فراغت، گفت: نباید برنامه های غنی سازی اوقات فراغت، مقطعی و معطوف به تابستان باشد بلکه باید در طول سال تحصیلی با ارائه برنامه های متناسب با وضعیت دانش آموزان و دانشجویان برنامه های متنوعی اجرا شود که جنبه کاربردی داشته باشد.

 

 

 

وی همچنین انتقال موضوعات جدید، شناسایی استعدادها و ظرفیتها در حوزه های مختلف توسط متخصصان و کارشناسان را ضروری خوانده گفت: در بین دانش آموزان ودانشجویان افراد متبحری داریم که دارای نبوغ و مهارت بالایی هستند که می توان با دوره های آموزشی از جمله فنی و حرفه ای مسیر درست در دستیابی به استعداد و نبوغ را به آنها نشان داد.

 

 

 

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه میانه با اشاره به عملکرد موفق دستگاههای دخیل در غنی سازی اوقات فراغت، گفت: خوشبختانه در این امر شاهد رقابت خوب و تنگاتنگ دستگاههای شهرستان بودیم و هدف اصلی آن، اثرگذاری بیشتر و کیفیت بخشی به برنامه ها توام با ایجاد شور و نشاط به عنوان یکی از نیازهای امروز جامعه بود.

 

 

 

 

مشایخی، استرس و خشم را دغدغه ای مهم و دامنگیر در جامعه خوانده، پیشرو بودن ستاد ساماندهی اوقات فراغت را با بهره گیری از نشاط آفرینی اجتماعی را در کاهش استرس و خشم، موثر خوانده، افزود: باید از فرصت ها برای انتقال مفاهیم کاربردی زندگی اجتماعی استفاده کرده، از برنامه های کلیشه ای و چارچوب های محدود دوری نموده، فعالیت ها را وارد متن جامعه کرد.

 

 

 

معاون فرماندار با بیان اینکه باورهای دینی را زیربنای تحکیم بنیان فرهنگی و اجتماعی جامعه خوانده، تاثیر باورهای دینی و مذهبی در پویایی جوانان و نوجوانان را مهم توصیف کرده، حضور علما و روحانیون در مسیر تقویت باورهای دینی آنان را لازم عنوان نمود.

 

 

 

گفتنی است در اختتامیه جشنواره اوقات فراغت در شهرستان میانه، ۲۹ دستگاه و ۷ سمن که در قالب ستاد اوقات فراغت شهرستان به ۹ هزار نفر در تمامی سنین خدمات و برنامه های مختلفی ارائه کرده بودند مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

 

 

لازم به ذکر است این ستاد بطور متوسط برای هر نفر در طول تابستان ۱۸ ساعت برنامه ارائه کرده است.

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *