آمار بیکاری در شهرستان میانه به بیش از ۲۱ درصد رسید

فردین فرمند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی میانا، با اشاره به این موضوع که شهرستان میانه طبق آخرین اطلاعات با بیش از ۲۱ درصد در زمینه بیکاری رکورد شکسته است، افزود: این شهرستان طی سالیان گذشته نیز همواره رتبه نخست استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده که طی سال اخیر وضعیت آن بدتر شده است.

 

 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکانات دولت در زمینه ایجاد اشتغال ضعیف می باشد، اظهار داشت: بدون شک با توجه به توان و پتانسیل بالای شهرستان میانه بویژه در بخش کشاورزی می توان این آمار هرچه سریعتر کاهش داد.

 

 

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در حاضر شهرک های صنعتی شهرستان دچار رکود می باشد که اگر کارخانجات آن فعال سازی شود زمینه اشتغال ۲ هزار نفر فراهم می شود.

 

 

 

فرمند، گفت: شهرستان میانه علی رغم داشتن منابع آبی عظیم در حال حاضر در زمینه پایاب سد های بزرگی چون آیدوغموش و آبگیری سد شهریار دچار مشکل است که نیازمند اختصاص بودجه های دولتی کلان می باشد.

 

 

 

وی، افزود: در خصوص پایاب سدهای بزرگی همچون شهریار الویت با شهرستان میانه بوده و مازاد آب آن در استان های دیگر و همجوار همچون زنجان استفاده خواهد شد.

 

 

 

نماینده میانه خاطرنشان کرد: در صورتی که استان زنجان در زمینه کمبود آب شرب و کشاورزی نیاز مبرم  و حیاتی به آب داشته باشد شهرستان میانه آن را تامین و مشکل را مرتفع خواهد کرد.

 

 

 

خبرنگار: امید کوهی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۲ نظر

  1. با سلام. باید سهمیه قانونی شهرستان میانه از سد ها احقاق شود .
    درمورد شهرک صنعتی .شهرک صنعتی دوم کلوچه همه میگفتند اینده ای ندارد.
    شهرک اولیه صنعتی کنار فولاد بود. دارای امکانات راه اهن ،تلاقی جاده میاندواب و ترانزیت و تلاقی رودخانه ها بود و از نظر زیرساخت اینده اش درخشان بود.
    اما متاسفانه استان با انتخاب کلوچه خالصه ،میانه را بدبخت کردن هیچ سرمایه گذاری هم استقبال نکرده . بنظر اکثر میانه ای ها باید مناطق مستعد و دارای امکانات منتخب بشوند تا میانه توسعه یابد. شهرک کلوچه خالصه هیچ امتیاز خاصی ندارد هیچ همینطور هزینه سرویس به سرمایه گذار تحمیل میکند. الان تقاضای مردم هست باید استان جوابگو باشد برچه مبنایی شهرک های صنعتی انتخاب میشوند که مزیت ندارد. اگر واقعا میانه اشتغالش دوست داشتند چرا پس از عمد شهرک صنعتی کنار فولاد رد شد. مزایای توسعه ای ان بسیار بالا بود . بنظر شخصه بنده مرکز استان با علم اگاهی از نداشتن اینده کلوچه خالصه انرا انتخاب کرد تا میانه صنعتی نشود رشد نکند. الان زنجان شهرک کنار راه اهن و رودخانه و جاده ساختند تا شهرک اینده رشد و سرمایه گذاران خارجی جذب کند. کلوچه خالصه ولی هیچ امکانات خاص ندارد باید ده ها میلیارد خرج کرد تا متصل امکانات ارتباطی بهره برداری کرد

  2. احد علزاده

    سلام یه سوال داشتم این آقا فرمنده هستش مگه نماینده شهرستان میانه هست تعجب میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *