نتانیاهو به روابط محرمانه و دیرینه با کُردستان عراق اذعان کرد

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، روز گذشته طی سخنانی در مراسم یادبود «رحبعان زئوی» از ژنرال‌های پیشین ارتش این رژیم، که با کردستان عراق در ارتباط بود، حمایت خود را از جدایی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد.

نتانیاهو اظهار داشت، کُردها بلوغ سیاسی و ملی و رویکرد اعتدال را در امور بین‌المللی ثابت کرده‌اند و «مطمئنا» اسرائیل در میان عوامل بی‌اعتنا به کردها نیست.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «اگر همه دنیا هم نسبت به کردها بی‌اعتنا باشد اسرائیل هوادار بزرگ آرمان‌های آنهاست( کُردها) و دنیا باید به تامین امنیت و آینده کردها اطمینان بدهد.»

وی همچنین فاش کرد که ژنرال زئوی، در دهه ۶۰ قرن گذشته در ماموریتی سری عازم کردستان عراق شد و در آنجا بر یک بیمارستان صحرایی، که توسط ارتش اسرائیل احداث می‌شد، نظارت داشت.

در حالی‌که جامعه جهانی با برگزاری همه‌پرسی جدایی‌طلبی در اقلیم کردستان عراق مخالفت می‌کرد ولی اسرائیل تنها طرفی بود که از این همه‌پرسی حمایت کرد.

«مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، که در قماری حساب‌نشده این همه‌پرسی را برگزار کرد، به‌عنوان مسئول بزرگ شکست‌های سیاسی و نظامی در این اقلیم معرفی شده است.

با این حال، پس از تشدید بحران سیاسی و اقتصادی در پی این همه‌پرسی، دولت اقلیم کردستان، بامداد امروز با صدور اطلاعیه‌ای عنوان کرد که به منظور رفع بحران‌ در روابط با دولت مرکزی عراق، نتیجه همه‌پرسی را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *