مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی میانه زیر تیغ جراحی مدیران کل استانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا،  افزایش آمار بیکاری در هر منطقه می‌تواند زمینه ساز بروز مشکلات و معضلات اجتماعی و پایین آمدن روحیه امید به زندگانی در میان اقشار مختلف جامعه شود. این موهم در شهرستان میانه به عنوان وسیع‌ترین شهرستان در استان آذربایجان شرقی و به لحاظ پراکندگی بخش‌ها و روستاهای تابعه، می‌تواند عاملی نگران کننده در مسیر توسعه و آبادانی  این منطقه به شمار آید.

حال در این میان نوع نگرش و عملکرد مسئولین شهرستان، در راستای حل مشکلات پیش روی واحد های تولیدی و صنعتی و همچنین از میان بردن نرخ بیکاری که تا کنون رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است، بسیار حائز اهمیت است .

در چند روز اخیر شاهد برخی اقدامات از سوی فرماندار میانه در راستای رسیدگی به  مشکلات صنعت و تولید شهرستان به منظور  اشتغالزایی وحل  مشکل بیکاری جوانان میانه هستیم به طوری که اسماعیل حیدری آزاد روز سه شنبه در نشستی با تولیدکنندگان و صنعتگران این شهرستان با اشاره بر مشکلات پیش روی  چرخه تولید و صنعت شهرستان بر لزوم  بررسی موضوعاتی چون مالیات، نقدینگی و دلایل افت تولید، خروجی مناسب و ملموسی در جهت حل مشکلات تاکید کرد.

مشکل بیکاری ، آرامش قبل از طوفان است

وی بیکاری را سبب کاهش آمار ازدواج، افزایش طلاق، افزایش بیماری های روحی و روانی از جمله افسردگی در بین جوانان، بروز انواع جرم، اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی عنوان کرد و با بیان اینکه دغدغه دولت نیز بیکاری است، افزود: باید با جدیت تمام به دنبال تسهیل روند تولید، سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار باشیم.

حیدری آزاد با تاکید بر اینکه با هرگونه مانع تراشی و سنگ اندازی در مسیر جذب سرمایه گذاران برای افزایش تولید و اشتغالزایی برخورد خواهیم کرد، از تشکیل جلسه ای با حضور امام جمعه میانه، نمایندگان مردم در مجلس، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و برخی مدیران کل استان و با حضور نمایندگان شرکت ها، تولیدی ها و واحدهای صنعتی شهرستان برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان در روز پنج شنبه هفته جاری خبر داد.

پنجشنبه 2 بهمن ماه :

حضور مدیران کل استانی برای بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی میانه

 اسماعیل حیدری آزاد از تشکیل جلسه ای در معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان با حضور امام جمعه میانه، نمایندگان مردم در مجلس، نجاتی مدیرکل صنعت معدن و تجارت و برخی مدیران کل استان به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان خبر داد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه افزود: این جلسه روز پنجشنبه هفته جاری دوم بهمن ماه در دفتر اینجانب خواهد بود که نمایندگان شرکت ها، تولیدی ها و واحدهای صنعتی نیز به منظور بیان مشکلاتشان در این جلسه حضور خواهند یافت.

حیدری آزاد گفت: متاسفانه مشکلات عدیده ای بر سر راه چرخ تولید و صنعت شهرستان وجود دارد که منشا برخی شهرستانی و برخی نیز استانی است و باید در این جلسه با بررسی موضوعاتی چون مالیات، نقدینگی و دلایل افت تولید، خروجی مناسب و ملموسی از این جلسه در جهت حل مشکلات داشته باشیم. 

حیدری آزاد با تاکید بر لزوم جدیت در کاهش مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان، مشکل بیکاری جوانان میانه را آرامش قبل از طوفان هایی مثل کاهش آمار ازدواج، افزایش طلاق، افزایش بیماری های روحی جوانان و بروز معضلات دیگر عنوان کرده افزود: دغدغه دولت محترم تدبیر و امیدو استاندار محترم  نیز در همین راستا است و ما با جدیت به دنبال تسهیل روند تولید، سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار هستیم وبا هرگونه سنگ اندازی در مسیر جذب سرمایه گذاران، تولید و افزایش اشتغالزایی برخورد خواهم کرد.

حال بایستی دید، که مدیران کل استانی چگونه تیغ جراحی را بر بدن ناتوان تولید و صنعت شهرستان خواهند زد و در نهایت نتیجه آن برای کاستن فکر و خیال از ذهن جوانان بیکار تحصیل کرده در سطح شهرستان میانه چه خواهد بود .

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *