بر راه‌‌اندازی بخش ذوب صد هزار تنی مس سونگون تاکید داریم/ قرار بود تبریز قطب صنعت خودرو شود اما این اتفاق رخ نداد

به گزارش میانا به نقل از آناج، محمد شریعت‌‌مداری عصر دیروز در جلسه شورای اداری آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه این استان جزو مناطق پیشگام در بخش صنعت و معدن است، ابراز کرد: آذربایجان و تبریز در بخش صنعت و تولید بوده‌‌اند و ایجاد صد هزار اشتغال در استان را بر عهده دارند.

وی افزود: دو هزار و سیصد و سه واحد تولیدی در استان در حال ساخت است که چهارصد و بیست و یک واحد از پیشرفت بالای هفتاد درصد برخوردارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال ده هزار میلیارد تومان برای نوسازی بخش صنعت در اختیار ما قرار داده‌‌اند، خاطرنشان ساخت: در استان آذربایجان‌‌شرقی ۲۲۴ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ مشغول به کار هستند که به بخش تولید و اشتغال رونق بخشیده‌‌اند.

وی اذعان داشت: بر راه اندازی سریع بخش ذوب صد هزار تنی مس سونگون تاکید داریم، قرار بود این پروژه اردیبهشت ماه امسال به نتیجه برسد اما تا به امروز به نتیجه نرسیده است و به دنبال تحقق آن هستیم.

این عضو هیئت دولت با اعلام اینکه شهرک تخصصی مس و طلا در منطقه ورزقان در حال راه اندازی است که امیدواریم به زودی به پایان برسد، یادآور شد: قرار بود تبریز قطب صنعت خودرو شود، این جز اولویت‌‌های استان است و امیدواریم زودتر این اتفاق بیفتد.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌‌های دولت کشف و استخراج از معادن است که در این راستا تلاش می‌‌کنیم.

شریعت‌‌مداری با شاره به اینکه مالیات بر ارزش افزوده درد عمومی است و نتوانستیم قانون را به طور کامل اجرا کنیم و تولید کننده و صادر کنندگان ما مشکلات بسیاری دارند، اظهار داشت: در حوزه تامین اجتماعی هرچند که باید حسابرسی صورت بگیرد اما بازرسی‌‌های مجدد ممکن است به واحد های تولیدی آسیب رسان باشد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *