برگزاری آزمون سراسری نظام مهندسی در شهرستان میانه

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، دکتر جلیل اجلی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد میانه و نماینده تام الاختیار آزمون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد:آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان، حرفه ای کاردان های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی، مهندسان پایه ۳ (نظام مهندسی) در سال ۹۶،  تعداد ۳۱۴ نفر داوطلب زن و مرد در دو نوبت صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ مهرماه سال جاری در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد.

 

 

 

وی افزود:آزمون نظام مهندسی پایه ۳ در نوبت صبح پنجشنبه آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته‌های معماری (نظارت)، عمران (نظارت)، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک، و آزمون حرفه ای کاردان های فنی ساختمان در رشته های کاردان تأسیسات مکانیکی، کاردان تأسیسات برقی، کاردان معماری، کاردان عمران، کاردان شهرسازی و کاردان نقشه برداری با شرکت۹۹ نفر مرد و ۲۵ نفر زن انجام گرفت.

 

 

 

 نماینده تام الاختیار آزمون نظام مهندسی به موارد امتحانی عصر پنجشنبه اشاره کرد و گفت: در عصر پنجشنبه، داوطلبان به تعداد ۱۰۵ نفر مرد و ۱۶ نفر زن  در رشته های تأسیسات مکانیکی (نظارت)، تأسیسات برقی (نظارت)، معماری (اجرا) و عمران (اجرا)، داوطلبان به سوالات تستی و تشریحی خود پاسخ دادند.

 

 

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد میانه اضافه کرد: در نوبت صبح جمعه آزمون داوطلبان به تعداد ۴۳ نفر مرد و ۵ نفر زن در رشته های تاسیسات مکانیکی (طراحی)، تاسیسات برقی (طراحی) و عمران (محاسبات) و در عصر جمعه نیز آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی، در رشته معماری (طراحی) ۱۱ نفر مرد به رقابت پرداختند.

 

 

 

اجلی ابراز امیدواری کرد: همین الزام شرکت در آزمون، می تواند انگیزه‌ای قوی باشد تا موجب شود مهندسانمان اندکی جدی تر، مباحث مقررات ملی که استفاده از آن الزامی هست را مطالعه کنند.

 

 

 

عضو هیات علمی این واحد دانشگاهی ادامه داد: فلسفه این آزمون چیزی مشابه آزمونی که فارغ التحصیلان رشته حقوق برای دریافت پروانه وکالت از کانون وکلا و فارغ التحصیلان پزشکی برای دریافت پروانه پزشکی از نظام پزشکی می گذرانند، است.

 

 

 

 

اجلی با بیان اینکه مشابه هر آزمون اجباری دیگر در کشور، آزمون ورود به حرفه نیز در سال های گذشته تبدیل به سدی بزرگ و ترسناک پیش روی مهندسان تازه قارغ التحصیل شده است، گفت: در این آزمون باعث شده که حتی مهندسان با خواندن انواع کتاب تست و شرکت در انواع کلاس ‌های کنکوری و آزمون ‌های آزمایشی باز هنگام شرکت در این آزمون از ترس و نگرانی درونی پر باشند که البته شیوه جدید تست های کنکوری این آزمون که پیچاندن سوال در ذهن مهندسان هم شهرت یافته اند و خود به پیچده تر شدن این آزمو در ادوار گذشته کمک کرده است.

 

 

 

وی برگزاری این آزمون را برای سه دسته از داوطلبان آزمون ورود به حرفه مهندسان، حرفه ای کاردان های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی عنوان کرد و افزود: آزمون ورود به حرفه برای دریافت پایه سه برای مهندسان عمران شامل چهار بخش نظارت، محاسبات، اجرا  و طراحی هست که بخش اجرا به تازگی در فهرست آزمون ورود به حرفه قرار گرفته است.

 

 

 

 

آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان، حرفه ای کاردان های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی، مهندسان پایه ۳ (نظام مهندسی) روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۰ مهرماه سال ۹۶، با شرکت ۱۴۵۳۲۸ نفر داوطلب در ۳۱ استان و ۳۴ شهرستان تابعه برگزار شد.

 

 

 

در حاشیه این آزمون حمید شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان  میانه، از این آزمون بازدید کرد.

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *