شروع واکسیناسیون رایگان جمعیت دام سنگین شهرستان میانه برای مقابله با تب برفکی

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، حمید شکری در جلسه شورای هماهنگی ستاد بحران شهرستان میانه به ممنوعیت صدور هر گونه مجوز تردد  از آبروها در محورهای مواصلاتی با توجه به فرارسیدن فصل سرما و بارش های زودهنگام بنا بر ابلاغیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اشاره کرده گفت: در این خصوص از تردد هر نوع وسائط نقلیه از این مسیرها ممانعت خواهد شد.

وی همچنین در خصوص بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و معدوم سازی کانون های احتمالی آلوده به این ویروس گفت: اطلاع رسانی به جامعه هدف به منظور پیشگری و سرعت عمل در پیشگری و مقابله با این بیماری یکی از عوامل موثر در کنترل این بیماری است که در این خصوص کمیته آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان به ریاست فرماندار و دبیری اداره دامپزشکی شهرستان تشکیل شده است.

شکری تاکید کرد: نیروی انتظامی باید ضوابط قرنطینه ای و کنترل تردد خودروهای حامل طیور و فرآورده های مربوطه از جمله کود مرغی و غیره را  در صورت نداشتن مجوز حمل و نقل از دامپزشکی اعمال و به توقف آنها اقدام کند.

فرماندار ویژه میانه همچنین از دامپزشکی شهرستان خواست تا در رابطه با هماهنگی برای واکسینه و آموزش مقابله با این بیماری را برای کارکنان دستگاههای( محیطزیست، راه و شهرسازی) و سایرادارات همکاری کننده در این خصوص انجام دهد.
شکری بر لزوم الویت واکسیناسیون کارگران مشغول در مرغداریها تاکید کرده افزود: شوراهای اسلامی و دهیاران نیز موظف هستند تا هر گونه تلفات طیور و پرندگان را در صورت مشاهده برای انجام آزمایشات به دامپزشکی گزارش کنند.

وی بر الزام واحدهای مرغداری در سطح شهرستان به تهیه و تزریق واکسن آنفولانزای انسانی برای پرسنل و کارگران مرغداری توسط جهاد کشاورزی اشاره کرده گفت: حفاظت محیط زیست نیز باید از ارائه مجوز شکار تا اطلاع ثانوی خودداری کرده و در خصوص نمونه برداری از پرندگان مهاجر و وحشی با اداره دامپزشکی همکاری لازم را معمول دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه نیز در گفت و گو با ایرنا، از وجود ۸۰ واحد مرغداری صنعتی مجاز به ظرفیت ۱ میلیون و ۵۷۵ هزار قطعه و ۱۲ واحد  مرغداری غیر مجاز به ظرفیت ۵۰ هزار قطعه خبر داده گفت: تا کنون بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سطح شهرستان مشاهده نشده اما اقدامات پیشگیرانه از قبیل، صدور اطلاعیه و کلاسهای آموزشی برگزار شده  و ورود و خروج خوراک و قطعات مرغ و طیور با نظارت کامل انجام می پذیرد.

جلال رحیم زاده در ادامه گفت: در سطح شهرستان ۵۶ هزار قطعه دام سنگین و ۲۹۲ هزار قطعه دام سبک وجود دارد که در خصوص پیشگری از تب برفکی در بین جمعیت دام سنگین نیز از سوی دامپزشکی طرح واکسیناسیون در حال اجرا می باشد.

 

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *