حضور پرحاشیه نماینده میانه در طرح ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکی/ از ویزیت انگشت شمار مراجعین تا فراموش کردن مهر پزشکی!

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، مرحله دوم طرح ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکی میانه در بخش کاغذکنان در حالی انجام شد که حضور یعقوب شیویاری نماینده این شهرستان و دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در این مراسم با حواشی زیادی همراه بود.

 

 

شیویاری در سخنرانی ابتدای مراسم که طولانی هم بود بابیان اینکه بنده به‌نوبه خود در کمیسیون بهداشت و درمان به‌عنوان دبیر یک وزنه به‌حساب می‌آیم، افزود: من این سخن را چه با غرور باشد و چه ریا، به زبان خواهم آورد.

 

 

این نماینده مجلس گفت: بسیجی بودن نباید در کلام باشد بلکه باید در عمل آن را نشان داد.

 

 

سخنی که شاید در مرحله اول متوجه خود نماینده می‌شود، چراکه ایشان با علم عزیمت برای حضور در طرح ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکی بدون مهر نظام پزشکی در این مراسم حاضر و کار خود را با پوشیدن روپوش این مجموعه و عکس انداختن با ویزیت انگشت‌شماری از مراجعین به پایان رسانید.

 

 

 

حال سؤال اینجاست سهم نماینده میانه که خود را وزنه کمیسیون بهداشت و درمان خوانده و شعارهای دل‌نشین را در سخنرانی به زبان آورد از ۱۲۰۰ نفر مراجعه‌کننده، چند نفر بوده است؟! و اینکه چرا آقای دکتر یعقوب شیویاری که خود پزشک بوده بدون مهر نظام پزشکی در این طرح حضور یافته است؟!

 

 

 

به‌راستی چرا نماینده میانه خود را وزنه‌ای در کمیسیون بهداشت و درمان می‌داند ولی از حل‌وفصل بسیاری از مشکلات شبکه بهداشت و درمان عاجز مانده است! نماینده‌ای که پیش‌ازاین از دست‌بوسی از رئیس شبکه بهداشت و مسئولین استانی دم می‌زد ولی اینک در مقام منتقد آنان ظاهرشده و تغییر موضع ۱۸۰ درجه داشته است.

 

 

 

نکته قابل‌توجه دیگر اقدام دکتر شیویاری برای حضور در جمع کادر خدوم بسیج جامعه پزشکی است که خود جای بسی خوشحالی است، اما باید پرسید شما که این‌قدر به مقام خود در سطح کشور می‌نازید و می‌گویید: ” بنده به‌نوبه خود در کمیسیون بهداشت و درمان به‌عنوان دبیر یک وزنه به‌حساب می‌آیم و من این سخن را چه با غرور باشد و چه ریا، به زبان خواهم آورد” چه کمکی به اجرای این طرح کرده‌اید تا بسیجی بودن خود را در عمل ثابت کرده باشید؟

 

 

 

آقای شیویاری به‌راستی تاکنون مسائل مشکلات فراوان حوزه بهداشت و درمان شهرستان را چگونه حل‌وفصل کرده‌اید و آیا هم‌اکنون با نزدیک شدن به پایان دوره نمایندگی خود با انتقاد از طرح تحول سلامت قصد دارید با به زبان آوردن این سخن که اعتبارات در دست دولت است، توپ را به زمین دولتمردان بیندازید؟ مگر شهرستان‌های هم‌تراز میانه تاکنون با این استدلال دست روی دست گذاشته و حتی درزمینهٔ جذب سرمایه‌گذار و مسائل دیگر اقدامی نکرده‌اند؟

 

 

 

به نظر می‌رسد نماینده میانه یادشان رفته که همین چند ماه پیش پزشکان اورژانس به علت پرداخت نشدن مطالبات قانونی تصمیم می‌گیرند تا بیماران اورژانسی را فقط ویزیت کنند و از ویزیت بیماران عادی خودداری می‌کنند که متأسفانه نه‌تنها کسی به داد مشکلات این پزشکان نرسید بلکه آنان را ۳ ماه از کار معلق کرده‌اند.

 

 

 

روزی نیست که فضای مجازی شهرستان میانه از مطالب انتقادی که نوک پیکان آن شبکه بهداشت و درمان میانه را نشانه رفته پر نشده باشد، موضوعی که حتی نظرسنجی‌ها نیز به صحت نارضایتی مردم از مدیریت سیستم بهداشت و درمان شهرستان نیز مهر تائید می‌زند، اما نه دولتمردان سعی دارند به حرف مردم گوش فرا دهند نه نماینده شهرستان در راستای تغییر این مدیر اقدامی عملی انجام می‌دهند.

 

 

 

امید است این نماینده مجلس در میزان فوتی ها بیماران که در مسیر میانه به مرکز استان فوت شده اند نیز سخن به میان آورد تا مردم بهتر وضعیت بحرانی و کمبود تجهیزات پاراکلینیکی در شهرستان را درک کنند.

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *