جزئیات رایزنی دیپلمات‌های اروپایی با نمایندگان کنگره درباره ایران/ چراغ سبز اروپا برای تشدید فشارها

به گزارش میانا به نقل از فارس، یک رسانه آمریکایی بامداد شنبه جزئیاتی از دیدار و رایزنی سفیران کشورهای تروئیکای اروپایی در واشنگتن با نمایندگان کنگره آمریکا درباره برجام فراهم کرده است. 

سفیران کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه در واشنگتن، چند روز پیش با نمایندگان کنگره آمریکا دیدار کرده و استدلال‌های خود درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را با آنها در میان گذاشتند. 

وبگاه شبکه خبری «سی‌بی‌اس‌نیوز» با ارائه جزئیات بیشتر از این دیدار نوشته نمایندگان تروئیکای اروپایی دست‌کم با۳۰ نماینده سنا دیدار کرده و گفتند که «سوتفاهم‌های فراوانی» درباره برجام در کنگره آمریکا جریان دارد.

 به نوشته این رسانه آمریکایی، دیپلمات‌های ارشد کشورهای اروپایی همچنین تأکید کردند با آنکه اروپا خواستار حفظ توافق برجام است تمایل دارد افزایش نظارت بر سایت‌های هسته‌ای ایران توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مورد بررسی قرار دهد. 

آنها همچنین خاطرنشان کردند که هیچ بخشی از برجام مانع بازرسی از سایت‌های نظامی ایران نیست. دیپلمات‌های اروپایی به سناتورها یادآوری کردند که ایران تا کنون هیچ یک از درخواست‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازرسی را رد نکرده است. 

سفیران تروئیکای اروپایی همچنین تأکید کردند روسیه، چین و ایران گفته‌اند به هیچ عنوان خواستار گشودن دوباره پرونده برجام نیستند و مذاکره مجدد درباره این توافق با یک طرف امکان‌پذیر نیست. 

یکی از دیپلمات‌های غربی در توصیف گفت‌وگوهای انجام شده در کنگره گفت: «بازگشایی توافق هسته‌ای امکان ندارد، اما ما آمادگی داریم دباره مسائلی که در توافق پوشش داده نشده‌اند، گفت‌وگو کنیم.»

یک دیپلمات غربی گفت: «ما به دولت [آمریکا] پیشنهاد داده‌ایم درباره طیفی از سیاست‌ها و اقدامات برای مقابله با ایران در منطقه همکاری کنیم.»

سی‌بی‌اس‌نیوز نوشته سفیران کشورهای اروپایی بعد از این رایزنی‌ها متوجه شده‌اند که سناتورها تمایل اندکی به بر هم زدن توافق هسته‌ای دارند. وزیران خارجه، دفاع و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح در روزهای گذشته به کنگره گفته‌اند ماندن در برجام در راستای منافع امنیت ملی آمریکا است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *