آغاز صدور روادید زائرین اربعین حسینی در تبریز/ ثبت‌نام ۳۲۰۰ نفر برای سفر کربلا در اربعین

به گزارش میانا به نقل از فارس، امیر روحی‌ملکی اظهار داشت: تاکنون ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از این استان برای سفر به کربلا در اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

وی تاکید کرد: ثبت نام از زائران اربعین حسینی(ع) از اول شهریور ماه در سامانه سماح آغاز گردیده و با توجه به تجربه سال های گذشته که آمار ثبت نام کنندگان در روزهای پایانی افزایش خواهد یافت از مشتاقان زیارت اربعین خواستند تا ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول ننمایند تا امکان صدور روادید در حداقل زمان ممکن میسر گردد.

روحی ملکی با بیان اینکه امکان تشرف به اربعین فقط از طریق دریافت روادید از سامانه سماح امکان پذیر است، ادامه داد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی samah.haj.ir و یا با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی استان نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام کنند.

وی گفت : پوشش بیمه‌ای برای تمام ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح اجباری بوده و تمام زائرینی که در سامانه سماح ثبت نام می‌کنند تحت پوشش خدمات درمانی هلال احمر در داخل و خارج از کشور خواهند بود.

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تمام هزینه های ثبت نام سفر اربعین فقط به صورت اینترنتی پرداخت می شود، از مشتاقان زیارت کربلای حسینی خواست در دفاتر غیررسمی ثبت نام نکرده و هیچگونه وجه نقدی پرداخت نکنند.

وی با اشاره به استقرار و آغاز فعالیت کنسولگری عراق در تبریز گفتند امسال برای تسهیل و تسریع خروج زوار، روادید زائرین به صورت انفرادی صادر می شود و اعتبار ویزای اربعین از زمان صدور ویزا به مدت ۹۰ روز می باشد که بر اساس این ویزا حداکثر مدت اقامت در خاک عراق نیز ۳۰ روز خواهد بود.

روحی‌ملکی با اشاره به اینکه اعتبار گذرنامه ها از زمان خروج باید حداقل ۶ ماه باشد از زائرینی محترمی که در سامانه سماح ثبت نام نموده‌اند خواست تا در اسرع وقت نسبت به واریز هزینه‌ها در سامانه اقدام کرده و مدارک خود را تحویل کارگزار انتخابی نمایند تا مراحل اخذ روادید ایشان طی گردد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *