حضور بسیج سازندگی در خط مقدم محرومیت‌زدایی شهرستان میانه/از ساخت ۴ خانه محروم تا رضایتمندی مردم از خدمات سپاه+تصاویر

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، بدون شک فلسفه وجودی بسیج بر پایه دفاع از ارزش‌ها، آرمان‌های انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای عظیم آن و مهم‌ترین از آن خدمت به آحاد مختلف مردم به‌خصوص محرومان است. اقدامات ارزشمند بسیج در طی سال‌های گذشته به‌خصوص در حوزه ترویج فرهنگ کار و خدمت بی‌منت به مناطق مختلف به‌خصوص مناطق محروم کشور آن‌چنان روشن است که رضایت‌مندی مردم گواه روشن این ادعا است.

 

 

جهادگران بسیجی شهرستان میانه از طی ماه‌های گذشته در قالب اردوهای  جهاد سازندگی  و باهدف محرومیت‏‌زدائی از مناطق محروم در ساخت خانه‌های محروم این شهرستان حضور یافتند. این اردوها  که برای محرومیت‌زدایی از این روستاها  برگزارشده و هم‌اینک به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده است. جهادگران بسیجی در راستای  خدمت خالصانه به نیازمندان است حس نوع‌دوستی و در‌س‎های بزرگی چون عدالت‌گستری، ترویج جهاد و کمک به همنوع، خودسازی و محرومیت‌زدایی تلاش می‌نمایند حال توانسته‌اند با لمس محرومیت از نزدیک گامی مؤثر در این راستا بردارند.

 

بسیج سازندگی با ترویج فرهنگ کار جهادی در این سال‌ها توانسته است اقدامات ارزشمندی در این راستا انجام دهد که مهم‌ترین آنان همین اردوی های جهادی است.  در همین راستا بسیج سازندگی ناحیه میانه توانسته در اقدامی ارزشمند طی مدت ۴۰ روز اقدام به ساخت ۴ خانه محروم در روستاهای طوق، امیرآباد، خلیفه لو و شهر آچاچی میانه کند.

 

 

بدون شک یکی از مهم‌ترین پتانسیل‌های بسیج، حوزه سازندگی و رفع محرومیت‌هاست که در این خصوص بسیج سازندگی با ورود جدی به بحث ساخت اماکن موردنیاز مناطق محروم، قدم‌های بلندی برداشته و از عهده این وظیفه به‌خوبی برآمده است. این نهاد مقدس همچنین با تکیه‌بر نیروهای توانمند و متخصص بسیج در سطح شهرستان میانه توانست طی ماه جاری کار ساخت ۳ پایگاه مقاومت بسیج را نیز در شهر میانه و روستاهای اطراف به اتمام برساند.

 

 

سرهنگ پاسدار جعفر غیابی روز جمعه ۷ مهرماه در مراسم بهره‌برداری از خانه محروم شهرستان میانه  با تسلیت فرارسیدن ماه محرم، اظهار داشت: ۴ واحد خانه محروم که امروز شاهد افتتاح آن‌ها هستیم با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) میانه و سپاه ناحیه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری احداث‌شده است.

 

 

فرمانده سپاه ناحیه میانه ادامه داد: خانواده‌هایی که صاحب‌خانه شدند از مددجویان کمیته امداد شهرستان بودند که شناسایی و اعلام نیاز این خانواده‌ها توسط کمیته امداد انجام شد.

 

 

غیابی تصریح کرد: سپاه ناحیه میانه، اجرای فرامین رهبری و محرومیت‌زدایی در دورافتاده‌ترین نقاط را یک افتخار بزرگ برای مجموعه خادمین مردم در سپاه پاسداران و بسیج است.

وی با اشاره به اینکه تأمین مصالح ساختمانی برای احداث این واحدها به لحاظ مسافت طولانی از شهر میانه به‌سختی انجام گرفت، گفت: ۴ خانه محروم احداث‌شده در شهرستان بااعتبار بالغ‌بر ۹۰ میلیون تومان توسط جهادگران جهاد سازندگی احداث‌شده است.

 

 

سرهنگ غیابی ادامه داد: از مجموع هزینه کرد برای احداث این واحدها حدود ۶۰ میلیون تومان از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان میانه و مابقی توسط سپاه ناحیه تأمین و هزینه شده است.

 

 

وی افزود: ۳ پایگاه مقاومت احداث‌شده در این شهرستان نیز بااعتباری بالغ‌بر ۴۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.

 

 

در مراسم افتتاح این پروژه‌ها سرهنگ گل محمد زاده معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا و سرهنگ پاسدار جعفر رزمی مسئول بسیج سازندگی استان به همراه آقا محمدی بخشدار مرکزی میانه حضور داشتند.

 

 

 

خبرنگار و عکاس: امید کوهی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *