یادواره شهدای منطقه اوچ تپه شهرستان میانه برگزار شد+تصاویر

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در جمع صدها نفری مردم میانه و مسئولین کشوری و لشکری، تکرار شهادتها و تکرار عزاداری ها را از مهمترین عوامل زنده ماندن حادثه عاشورا تلقی کرد و افزود: شهدا کار بسیار عظیمی کرده و حق بزرگی بر گردن ما دارند، هر قدر و هر زمان اگر بخواهیم برای شهدا یادبود بگیریم باز هم کم است.

 

 

 

 

   امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید وصایای شهدا در جامعه انتشار یابد و هدف و آرمان آنها به درستی برای جوانان و نوجوانان تبیین گردد، از دستگاه های اجرایی بخصوص آموزش و پرورش خواست تا با انتشار وصیتنامه ها و خاطرات شهدا و اجرای برنامه های راهیان نور، نسل جدید را با فرهنگ دفاع مقدس، آشناتر سازند.

 

 

 

   وی افزود: تجلیل از خانواده های شهدا در گسترش فرهنگ جبهه، دفاع و شهادت وظیفه ای همگانی است.

 

 

 

   نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی به تشریح اهداف جنگ پرداخته و براندازی نظام جمهوری اسلامی توسط کشور عراق با کمک همپیمانانش، اعمال حاکمیت بر اروند رود، مقابله با صدور انقلاب اسلامی به جهان، کسب جایگاه ویژه و برتر در منطقه، و رهبری جهان عرب را از مهمترین اهداف صدام برشمرد و گفت: به برکت شهدا و مجاهت های رزمندگان، تمامی اهداف آنان یک به یک از هم پاشید و ما پیروز میدان شدیم و به این خاطر است که باید همیشه قدردان شهدا باشیم.

 

 

 

   حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه ما اکنون در جنگی به مراتب خطرناکتر، پیچیده تر و سخت تر از جنگ سخت قرار داریم، مسئولیت سنگین علما و دستگاه های فکری و فرهنگی کشور را متذکر شده و اظهار کرد: جنگ نرم جنگی بی صدا و مخرب است و این موضوعی است که مقام معظم رهبری بیش از ۲۵ سال است که متذکر می شود، باید دانست که پیکان حملات دشمن در این جنگ به سمت جوانان، نوجوانان و خانواده هاست.

 

 

 

   وی افزود: امروز خانواده ها در معرض نفوذ دشمن اند و لازم است فرهنگ دفاع را بیش از پیش در جامعه گسترش دهیم تا مانع حملات دشمن باشد.

 

 

 

   یادواه شهدای منطقه “اوچ تپه” میانه در مسجد روستای پرسخلو – زادگاه آیت الله علی احمدی میانجی- با حضور پرشور و صدها نفری مردم و مسئولین استانی و کشوری برگزار شد.

 

 

 

   امام جمعه تبریز نیز در این مراسم در توصیف شخصیت مرحوم آیت الله احمدی میانجی، از ایشان به عنوان عالمی برجسته، مجتهدی مسلّم، مورخی بزرگ و از مفاخر آذربایجان یاد کرد و افزود: هم اکنون هم هر کجا درس اخلاقی بپا می شود، نام او در دلها زنده می شود.

 

 

 

  همچنین  این مراسم با اقامه نماز جماعت به امامت آیت الله علی خاتمی امام جمعه زنجان، خاتمه یافت.

 

 

 

 

خبرنگار: علی محمّد عزّتی

عکاس: مهراب جهانگیری

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *