نظارت بهداشتی ۶۶ اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی در تاسوعا و عاشورا/هرگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه ممنوع است

به گزارش میانا، فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، امیرحسین بهداد ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین (ع)، در جلسه هماهنگی اکیپ‌های نظارت بهداشتی این اداره کل، آمادگی کامل اداره کل دامپزشکی استان را جهت نظارت بهداشتی بر ذبح دام‌های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اعلام کرد.

وی گفت: امسال ۶۶ اکیپ ثابت و سیار متشکل از ۱۲۳ دامپزشک و بازرس بهداشتی گوشت، در تبریز و سایر شهرستان‌های استان به صورت رایگان بر ذبح دام‌های قربانی عزاداران حسینی در ایام تاسوعا و عاشورا نظارت خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان ضمن تأکید بر تأمین سلامت و بهداشت جامعه و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام افزود: هرگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه ممنوع است اما بر اساس تبصره ۲ ماده ۲ آیین‌نامه بازرسی و معاینه بهداشتی گوشت مبنی بر اینکه کشتار دام‌های قربانی در مراسمات مذهبی در خارج از کشتارگاه مجاز است.

وی گفت: در همین زمینه اکیپ‌های ثابت و سیار این اداره کل در روز تاسوعا بعد از ظهر و در روز عاشورا از ساعت ۷ صبح آماده بازرسی و نظارت شرعی و بهداشتی بر دام‌های قربانی می‌باشند.

بهداد خاطرنشان کرد: اکیپ‌های ثابت در شهرستان تبریز در محل کشتارگا‌ه‌ تبریز و شبکه دامپزشکی شهرستان تبریز و در شهرستان‌ها در محل کشتارگاه‌های دام و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان آماده نظارت بر کشتار دام‌های قربانی هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت از آنجایی که هدف از اجرای این طرح ارائه خدمات بهداشتی برای عزاداران حسینی در سطح استان است، از مردم خواست برای بهره‌گیری از خدمات اکیپهای سیار در تبریز با شماره‌های ۴۴۳۹۲۷۲ و  ۴۴۴۲۵۳۳،  و در شهرستان ها با تلفن ۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *