مسکو برای مقابله با دخالت آمریکا در انتخابات آتی روسیه آماده می‌شود

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، روزنامه «پراودا»، چاپ مسکو می نویسد: تلاش آمریکا برای دخالت در امور داخلی روسیه در حال افزایش است و این روند با توجه به اینکه در ماه مارس سال اینده در روسیه انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، گسترش بیشتری هم خواهد داشت. این نتیجه گیری است که اعضای کمیسیون دفاع از استقلال کشور شورای فدراسیون (سنای) روسیه در نشست روز دوشنبه خود به آن دست یافته اند. به عقیده سناتورهای روس، تلاش برای دخالت در امور داخلی روسیه در جریان انتخابات محلی و انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر سال جاری کاملا مشخص بود، هرچند این اقدامات نتوانست تاثیری بر نتیجه این دو انتخابات بگذارد.

به عقیده اعضای این کمیته، یکی دیگر از جهت گیری‌ها برای اعمال فشار بر روسیه تصمیم اخیر کمیته وزرای امور خارجه شورای اروپا در مورد استفاده از آراء دادگاه حقوق بشر اروپا بعنوان مرجعی برای محکومیت اقدامات روسیه است.

سناتورهای روس یادآور شده اند که این تصمیم شورای اروپا؛ نقض تمامیت ارضی روسیه و دخالت در امور داخلی این کشور در مسائلی است که حقوقدانان اروپایی تمامی جنبه های مختلف موارد ذکر شده را در نظر نمی گیرند و چنین تصمیماتی صرفا به دلایل سیاسی صورت می گیرد، برای اینکه در دادگاه حقوق بشر اروپا و دیگر ساختارهای اروپایی نمایندگان کشورهایی تصمیم گیرنده هستند که روسیه را تحریم کرده و آشکارا مخالف سیاستهای مسکو هستند.

در جریان نشست کمیسیون دفاع از استقلال روسیه، “سرگئی ریابکوف” معاون وزیر خارجه نیز حضور داشت که در جریان سخنان خود گفت: «وزارت خارجه روسیه بعید نمی داند که برخی سازمانها و تشکیلات نزدیک به دولت آمریکا تلاشهایی را برای تامین مالی راه اندازی اعتراضات خیابانی ضددولتی آغاز کرده اند.»

ریابکوف یادآور شد: «در مجموع می توان پیش بینی نمود که چنین تلاشهایی برای بی ثبات کردن اوضاع سیاسی داخلی در روسیه در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال آینده افزایش نیز پیدا کند. بنابراین ما باید از تمامی امکانات برای مقابله با این اقدامات بدرستی استفاده کنیم.»

به گفته وی، وزارت خارجه روسیه به همراه دیگر ارگانهای اجرایی کشور، کلیه حوادث و رویدادها را با دقت زیاد زیر نظر خواهند داشت و پیشنهاداتی برای مقابله موثر با هر نوع تلاش برای دخالت در امور داخلی روسیه که اکنون دیگر بطور مشخص یکی از اهداف سیاست خارجی آمریکا در رابطه با روسیه است، را ارائه خواهند داد.

“لئونید پولیاکوف” کارشناس مسائل سیاسی روسیه نیز در این رابطه در گفتگو با روزنامه «پراودا» گفته است: «به عقیده من نگرانی مقامات مسکو در خصوص تلاش آمریکا برای دخالت در انتخابات آتی در روسیه کاملا بجاست. برای اینکه با وجودیکه دونالد ترامپ اعلام کرده که حاضر است از سیاست مرسوم واشنگتن برای دخالت در امور داخلی سایر کشورها به بهانه گسترش دموکراسی دست بردارد. ولی مانند همیشه، او یک حرفی را می زند، ولی سیاستی که در ایالات متحده اجرا می شود، صرفا به نظر شخصی او بستگی ندارد و در برخی از موارد حتی دقیقا برخلاف دیدگاه اوست.»

این کارشناس یادآور شده: «بر اساس تجربه بدست آمده از انتخابات قبلی در روسیه، ما می توانیم تصور کنیم که چنین تلاشهایی دوباره صورت خواهد گرفت. بخصوص آنکه “هیلاری کلینتون” مستقیما اعتراف کرده که از مخالفان سیاسی در روسیه حمایت خواهد کرد. بنابراین باید آماده بود که مقامات واشنگتن در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آتی در روسیه فعالیت بسیار جدی داشته باشند.»

پولیاکوف افزود: «با توجه به اینکه مقامات آمریکایی هکرهای روسی و شخص “ولادیمیر پوتین” را مسئول دخالت در انتخابات ریاست جمهوری گذشته در ایالات متحده معرفی کرده اند، قطعا توصیه سرگئی ریابکوف در مورد اقدامات لازم برای مقابله با دخالت آمریکا در انتخابات آتی کشور، کاملا بموقع است.»

به گفته وی، در روسیه هیچ حزب سیاسی رسمی اجازه ندارد که از خارج از کشور تامین مالی شود. ولی مخالفان غیرسیستماتیک در روسیه که وضعیت غیرحزبی دارند، وضعیت نامشخصی داشته و منابع مالی و ارتباطات آنها چندان آشکار نمی شود.»

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *