ابراز نگرانی از برگزاری مراسم مختلط در تبریز/ اماکن و نیروی انتظامی هوشیار باشند

به گزارش میانا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم اظهار داشت: متاسفانه اخیراً شاهد برخی مراسم به صورت اختلاط زن و مرد هستیم که امر به معروف و نهی از منکر اساسی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه دو هفته به صورت پیاپی تذکر در زمینه برپایی مراسم مختلط در خطبه‌های نماز جمعه داده‌ام،گفت: برخی عروسی‌های خود را در هتل و رستوران مختلط برگزار می‌کنند که گزارش آن را به من داده‌اند و حتی برخی از دوستان اطلاع داده‌اند که تنها در هتل و رستوران نبوده بلکه در باغات و سفره‌خانه‌ها نیز چنین مراسمی برگزار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه با ابراز نگرانی از برگزاری مراسم مختلط در تبریز خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی و اماکن نیروی نیروی انتظامی باید نظارت هوشمندانه و کنترل لازم در این خصوص را داشته باشند.

وی افزود: باید به باغات، سفره‌خانه‌ها، رستوران و هتل‌ها که مراسم برگزار می‌کنند تحت نظارت باشند تا خدایی ناکرده مسائل منکراتی پیش نیاید.

امام جمعه تبریز با ابراز اینکه البته امر به معروف و نهی از منکر فقط مسائل پوشش و اختلاط زن و مرد نیست بلکه یک موضوع گسترده‌ای است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بوده که نباید فقط به موی سر و نوع پوشش ختم شود.

وی با تاکید به اینکه فردی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند، باید خود عامل باشد تا برای ارشادشونده قابل درک شود، افزود: با توجه به اینکه تذکر لسانی وظیفه همگانی است و باید تذکر را داد و رد شد ولی برخی امر به معروف و نهی از منکرهایی هستند که باید ارشادکننده خود را در کنار ارشادشونده قرار دهد و هرگز این حس را نداشته باشد که در مقابل او قرار دارد.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: باید اماکن و نیروی انتظامی دقت لازم را برای برخورد با این پدیده نوظهور برپایی جشن مختلط داشته و مانند همیشه با موفقیت وارد عمل شوند.

وی افزود: برداشتن حجاب از سر زنان و شادی و رقص در مراسم مختلط هدف اصلی دشمن برای اهداف و نقشه‌ها علیه مردم ایران و جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *