انتقاد لاوروف از سخنان ترامپ در مورد ایران و برجام

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه بر نگرانی مقامات مسکو از اظهارات “دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا در مورد عدم‌سازش در برخورد با ایران تأکید کرد.

لاوروف در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در واکنش به سخنرانی ترامپ گفت: «ما نگرانی زیادی در این مورد داریم که اظهارات رئیس جمهوری ترامپ در مورد ایران تأییدکننده مواضع غیرسازش‌پذیر و سرسختانه دولت جدید آمریکا در برخورد با تهران و انتقاد شدید وی از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است، در حالی که برجام این امکان واقعی را به‌وجود آورده است تا مشکلی به‌نام برنامه هسته‌ای ایران از دستورکار بین المللی برچیده شود».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه یادآور شد که امروز، چهارشنبه قرار است تا نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه «۱+۵» برگزار شود که در جریان آن و با حضور وزیر خارجه ایران روند اجرای برنامه جامع اقدام مشترک بررسی خواهد شد.

لاوروف افزود: «این نشست به بررسی این موضوع خواهد پرداخت که روند اجرای برجام تاکنون به چه‌صورت بوده است و حرکت آینده ما صرفاً بر اساس ارزیابی‌های کارشناسانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از این مسئله خواهد بود و مدیرکل آژانس تاکنون چندین مرتبه تأیید کرده است که ایران به‌طور داوطلبانه به تمامی تعهدات خویش در قبال توافق هسته‌ای پایبند بوده و آنها را به‌درستی اجرا کرده است».

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: «ما همچنان بر اجرای این سند اصرار خواهیم داشت، به این دلیل که برجام یک توافق به‌دست‌آمده بسیار مهم در عرصه بین المللی است که از سوی شورای امنیت سازمان ملل هم تقویت شده و ما بر این عقیده هستیم که این توافق به ثبات منطقه‌ای کمک زیادی کرده است».

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *