تلاش شبانه نیروهای شهرداری میانه برای مهار حریق زباله خانه قدیم+تصاویر

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا به نقل از روابط عمومی شهرداری میانه، آتش سوزی شب گذشته به صورت احتراق عمقی دودزا در محل قدیمی دفن زباله موجب انتشار دود غلیظ در هوا و ایجاد آلودگی در قسمت زیادی از شهر شده بود.

 

عوامل شهرداری میانه بلافاصله پس از اطلاع از موضوع اقدامات اطفاء را آغاز نمودند و در مرحله اول آتش سوزی به طور کامل مهار شد.

 

اما با گذشت ساعاتی مجدداً آتش از خاکسترهای زیرسطحی زبانه کشیده و شعله ور شد و بار دیگر موجب انتشار دود غلیظ در محدوده شهر و اذیت شهروندان میانه ای گردید.

 

به دنبال این حریق نیروهای شهرداری مجدداً وارد عمل شده و با هدایت سرپرست شهرداری و حضور مسئول اداری و مالی و مسئولان واحدهای خدمات شهری و روابط عمومی با بسیج امکانات و نیروهای مورد نیاز از واحدهای خدمات شهری، عمران و آتشنشانی اقدامات لازم را برای پوشش محل حریق با لایه خاکی و آب پاشی و سرد کردن محل به انجام رساندند.

 

 

در جریان عملیات اطفاء مهدی مشایخی معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار شهرستان ویژه میانه نیز در محل حاضر و هماهنگی های لازم را به عمل آورد.

 

عملیات مهار حریق تا پاسی از شب ادامه داشت و در ساعت ۲ ونیم بامداد به اتمام رسید.

 

در بررسی های کارشناسی علت اولیه حریق آتش زدن لاستیک های فرسوده در محل تشخیص داده شده که از سوی جمع کنندگان ضایعات برای استحصال سیم مفتول موجود در لاستیک ها صورت گرفته بود.

 

در مراحل بعدی سرایت آتش به اطراف منجر به احتراق گازهای خروجی از لایه های زیر سطحی و گسترش آتش در محدوده وسیعی از محل گردید.

 

محل زباله خانه قدیمی شهر به دلیل تداوم فرآیند تجزیه زباله های دفن شده در زیر خاک و تولید گازهای قابل اشتعال مستعد وقوع حریق های عمقی و مهار نشدنی است و افراد باید از روشن کردن آتش در این محدوده خودداری نمایند.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *