شهردار تبریز هفته آینده انتخاب می‌شود/ گزینه دیگری خارج از ۵ گزینه مطرح نیست/ چگونگی رای گیری برای شهردار

به گزارش میانا به نقل از فارس، سعید دباغ نیکوخصلت در خصوص آخرین وضعیت انتخاب شهردار برای تبریز اظهار داشت: در حال حاضر برای انتخاب شهردار گزینه دیگری خارج از پنج گزینه مطرح شده، وجود ندارد و البته برای گذر از این پنج نفر احتمالاً نیاز به مصوبه شورا خواهد بود که باید در این مصوبه اعضای ۱۳ نفره به وفاق کامل در این موضوع برسند که از پنج نفر به نتیجه نرسیده و بهتر است روی گزینه‌های دیگر بحث شود که البته چنین وضعیتی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی از اعضای شورا از پنج گزینه مطرح شده برای مسوولیت شهرداری دفاع لازم را نیز انجام می‌دهند، گفت: با توجه به اینکه پنج گزینه مطرح شده از چندین ماه گذشته به ارائه برنامه و رزومه خود پرداخته‌اند و حتی برنامه‌هایشان نیز مورد قبول بود که از این رو تصمیم اجماعی و رسمی حتی در جلسات غیرعلنی مبنی بر گذر از این پنج نفر وجود نداشته است.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه بین اعضاء پیشنهاد نفرات جدید مطرح می‌شود ولی اجماع ۱۳ نفره و یا درصد قالب برای ورود گزینه‌های جدید وجود ندارد، بیان کرد: بررسی و ورود گزینه‌های خارج از پنج نفر در حد پیشنهاد بین برخی اعضاء مطرح بوده که آن هم علناً اعلام نشده است.

وی با تاکید به لزوم انتخاب هر چه سریع‌تر شهردار شهر تبریز براساس شاخص‌های تعیین شده، ابراز کرد: تمام تلاش اعضای ۱۳ نفره انتخاب یک فرد اصلح برای شهرداری در اسرع وقت است که با این شرایط احتمال انتخاب نهایی و قطعی شهردار در هفته آتی وجود دارد.

نیکوخصلت اضافه کرد: البته انتخاب نهایی شهردار در هفته آینده قطعی نبوده و احتمال هرگونه پیشامدی وجود دارد که تصمیم‌گیری را با مشکل روبه‌رو کند.

وی تصریح کرد: جلسه ارائه برنامه‌ها و رزومه گزینه‌های منتخب برای شهرداری از جمله جلسات به یادماندنی بود که باید علنی برگزار می‌شد تا شهروندان از نزدیک با تفکرات، ایده‌ها و پرسش و پاسخ بین گزینه‌ها و اعضای شورا آشنا می‌شدند که متاسفانه آن فرصت را از دست دادیم و البته خودمان نیز پیش‌بینی کیفیت بالای جلسات ارائه برنامه گزینه‌های شهرداری را تا آن حد نداشتیم.

عضو شورای پنجم شهر تبریز در ادامه گفت‌وگویی خود با فارس اذعان داشت: البته اکثر جلسات شورای پنجم شهر تبریز علنی بوده ولی لزوم برگزاری جلسات ارائه برنامه‌های گزینه‌های مورد نظر در راستای ارتقای دانش و دید آگاهانه شهروندان نسبت به شهردار وجود داشت.

وی با اعلام اینکه دیگر وقت بررسی و ارزیابی گزینه‌های متتخب نیست و باید به مرحله رای‌گیری برویم، گفت: اگر اتفاق نظر روی گزینه‌های خارج از این پنج نفر باشد نیاز به زمان برای بررسی و ارائه برنامه‌های آنها وجود دارد در حالی که چنین موضوعی وجود نداشته و گزینه‌های منتخب در این مدت برنامه خود را ارائه داده و به اندازه کافی پرسش و پاسخ از آنها شده و نیازی به تمرکز روی آنها نیست بلکه باید هر چه سریع‌تر رای‌گیری انجام گیرد.

نیکوخصلت، عدم وجود اتفاق نظر در چگونگی رای‌گیری برای انتخاب شهردار را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: هنوز روند توافق در نحوه انتخابات وجود ندارد و احتمال انتخابات بین پنج گزینه وجود دارد تا هر فردی که هفت و بیشتر از آن رای آورد به عنوان شهردار تبریز انتخاب شود و در غیر این صورت دو فردی که کمتر از هفت رای بیاورند به مرحله نهایی رفته و دوباره مورد رای‌گیری قرار می‌گیرند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *