مسئولین به وضعیت جاده میانه -تبریز رسیدگی کنند/ ۵ کشته و ۱۶ زخمی تنها در شش ماه نخست سال

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، ایجاد محورهای مواصلاتی استاندارد و ایمن علاوه بر اهمیتی که در کاهش وقوع تصادفات و حفظ جان افراد دارد یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه و پیشرفت هر منطقه محسوب می شوند. موضوعی که شهرستان میانه به لحاظ قرار گرفتن در کریدور مواصلاتی شمالغرب کشور و به عنوان دروازه ورود به استان آذربایجان شرقی از آن بی بهره مانده است.

 

 

 

جاده میانه-تبریز یکی از جاده های پرتردد و پر حادثه استان آذربایجان شرقی است که روزانه بیش ازهزاران خودرو از این مسیر عبور و مرور می کنند که این تعداد در روزهای آخر هفته بخصوص در فصل تابستان افزایش می یابد که این امر باعث شده روزانه شاهد تصادفات جاده ای منجر به فوت در این مسیر باشیم، بطوری که در سال گذشته شاهد ۱۰ کشته و ۱۶ زخمی و تنها در شش ماهه نخست سال ۹۶ در این مسیر شاهد بیش از ۵ کشته و ۱۶ نفر زخمی در حوادث جاده ای محور قدیم میانه -تبریز بوده ایم.

 

 با گذشت سال ها وکشته وزخمی شدن تعداد زیادی از هموطنان و مردم منطقه سرنشینان خودروهای عبوری از  محور  جاده قدیم میانه- تبریز به دلیل نا ایمن بودن این مسیر در لحظات رانندگی در طول این مسیر همواره جان و مال خود را در معرض تهدید می بینند و متأسفانه هنوز اقدام قابل توجهی که موجب رفع نگرانی آنها شود، انجام نپذیرفته است.

 

 

 

حوادث مختلف رانندگی رخ داده در این مسیرکه بخشی از آن مربوط به کم عرض و پر پیچ و غم بودن جاده می باشد، امری است که باعث شده تا همه ساله به علت کوهستانی بودن و قرار گرفتن تونل های متعدد در مسیر حاده میانه – تبریز تعداد زیادی از شهروندان در این جاده جان خود را از دست بدهند.

 

 

فاصله ۲۰ کیلومتری شهرستان میانه از مسیر اتوبان تهران – تبریز باعث شده تا خودروهای سبک و سنگین به دلیل مجزا نبودن مسیر رفت وبرگشت همواره در هنگام سبقت و با سرعت زیاد به لاین مقابل رفته  و این امر به تصادف و مرگ سرنشینان منجر می شود. سال‌هاست که مسئولان به دنبال بهسازی وتعریض این محور هستند اما متأسفانه این پیگیری ها تا کنون نتیجه بخش نبوده است.

 

 

 

 

چهاربانده شدن ۲۰ کیلومتر از جاده میانه – قره چمن جز طرح های الویت داری بود که در زمان تقی خلفا پور فرماندار سابق میانه به لحاظ کوهستانی بودن از یک سو و عدم رعایت استانداردها در جاده سازی در شورای ایمنی ترافیک استان تصویب و طبق آن مقررگردید تا اداره کل راه وترابری استان ، جداسازی باند رفت و برگشت محور میانه – بستان آباد بطول ۲۰ کیلومتر از سمت میانه را با اولویت ۵ کیلومتر اول در سال ۹۰ برعده بگیرد.

 

 

 

بدون شک هر وقت نامی از شهرستان میانه برده می شود بی شک  راه های پر پیچ و خم میانه – بستان آباد جزو اولین صحنه های فراموش نشدنی پیش روی مسافران عبوری از این مسیر می باشد و با اندک جست‌و‌جویی در سایت گوگل با خبرها و گزارشاتی از امار تصادفات و جان‌باختگان در جاده های استان مواجه می‌شویم و به این نکته می‌رسیم که سوء‌مدیریت و بی‌توجهی مسئولان متولی امر سبب شده است که افراد بسیاری در این جاده ها کشته شوند و جان خود را از دست بدهند، مردم نباید قربانی بازار گیج بودجه‌های دولتی باشند و با رفتن به دل مرگ به دلیل وضعیت نا‌مناسب جاده ها به دلیل نبود اعتبارات، آمال و آرزو‌های خود را به فنا بسپارند.

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. با سلام اگر طرح چهار بانده کردن مسیر میانه تا قره چمن مستلزم هزینه ی بیشتر است باید گزینه های دیگر از جمله مسیر هشترود – میانه و چهاربانده کردن این مسیر هم مقرون به صرفه خواهد بود و هم از لحاظ زمانی از مسیر فعلی مسیر میانه تبریز چندان طولانی نخواهد بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *