آیا مسلمانان میانمار حق حیات ندارند

قربان امینی طی یادداشتی در پایگاه خبری – تحلیلی میانا نوشت: وقتی صدها مسلمانان میانمار توسط بودائیان افراطی در مقابل چشمان جهانیان و سازمان های بین المللی مدافع به اصطلاح حقوق بشر و کشورهای مسلمان بی رحمانه قتل عام و نسل کشی می شوند، سرهای کودکان را بریده و یا زنده در آتش می سوزانند و باقی مانده آنها مجبور به کوچ اجباری در سخت ترین شرایط می شوند که باز هم تحت تعقیب قرار گرفته و کشتار می شوند و پناهگاهی برای پناه جویانشان وجود ندارد و از هیچ نقطه ای از عالم بشریت اقدامی عمل در مقابل این کشتار ددمنشانه صورت نمی گیرد؛ به راستی چه باید کرد؟

 

حالا سوالی که نزد مسلمانان روهینگیا مطرح شده و دنبال پاسخ آن هستند اینکه کشورهای اسلامی عمدتاً عرب و کشورهای انقلابی ایران که همه فریاد دفاع از اسلام سر می زنند کجا هستند؟ کجا هستند آنهایی که به نام اسلام، انتحاری عمل می کنند و کجا هستند جامعه بین الملل دفاع از حقوق بشر؟.

 

وقتی که مردان مسلمان روهینگیا وحشیانه کشته می شوند و زنانشان مورد تجاوز وحشیانه قرار گرفته و زیر دست و پا له می شوند و کودکان آنها سر بریده شده و یا در آتش سوزانده می شوند. کشتار بی رحمانه ای که تصور آن هم بسیار سخت است، درخواست تحقیق از این کشتار، ابراز نگرانی یک سخنگو درباره کشتار مسلمانان، گفتگوی تلفنی دو وزیر خارجه و محکوم کردن در گفتار، دردی از مسلمانان بینوای میانمار را دوا نمی کند.

 

 

از طرف دیگر وقتی کشورهای مسلمان در خواب هستند و یا در فکر تعامل با شیطان بزرگ (آمریکای جنایتکار) می باشند، پاپ فرانسیس برای نجات مسلمانان میانمار دعا و طلب کمک می کند.

 

 

 از سویی دیگر وقتی کشورهای داعیه قدرت منطقه از ایران گرفته تا ترکیه و عربستان و کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج فارس اقدامی در مقابل وحشی گری های دولت و ارتش میانمار انجام نمی دهند، آن وقت است که چند صد نفر از گروه طالبان به همراه تعدادی داغستانی و چچنی و عرب به بهانه دفاع از مسلمانان روهینگیا راهی آن کشور می شوند.

 

 

  به راستی آیا دولت های مسلمان این قدر ضعیف هستند که توانایی دفاع از مسلمانان روهینگیا جهت جلوگیری از کشتار وحشیانه آنها را ندارند یا هنوز ارباب و کدخدای شان آمریکا به این کار رضایت نداده است؟

 

 

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که اذهان مردم دنیا را مشغول مناقشات بین کره شمالی و آمریکا و آزمایش بمب و موشک کره و تهدیدات متقابل آن نموده اند و گردن کلفتان دنیا عربده کشی می کنند و از سویی دیگر چند کشور مسلمان مانند یمن، بحرین، سوریه وعراق درگیر مقابله با داعش و سایر تروریستهای ساخت آمریکا با دلارهای سعودی هستند.

 

 

مسلمانان مظلوم میانمار با سینه هایی پر درد، با چشمانی گریان و داغ عزیزان منتظر اقدام عملی جامعه بین الملل، مدافعان حقوق بشر مخصوصاً کشورهای مسلمان هستند تا حداقل اجازه حیات را داشته باشند. این بی تفاوتی آشکار و سکوت ننگین مجامع حقوق بشری و بین المللی و داعیه داران دفاع از حقوق انسانی به عمق فاجعه افزوده و بودائی های افراطی را در تشدید حملات و تعدی علیه مسلمانان با کشتار آنها و تجاوز به دختران و زنان شان جری تر ساخته و شرایطی به مراتب اسفناک تر از قبل پدید آورده است؛ افراطی هایی که بنام آزادی، اقلیت کشورشان را دارند نسل کشی می کنند.

 

 

انتظار و خواسته از دولت جمهوری اسلامی ایران و دستگاههای متولی دیپلماسی کشورمان همچون وزارت امور خارجه این است که با استفاده از تمامی ابزارهای موجود ضمن رسوا سازی مدعیان دروغین حقوق انسانی و بشری، زمینه را برای محکومیت مرتکبین این فاجعه اسفناک و نسل کشی مسلمانان روهینگیا در دادگاه های بین الملل را در حداقل زمان ممکن فراهم سازد و وزارت خارجه کشورمان می بایست از طریق رایزنی های دیپلماتیک به دولت حاکم میانمار فشار وارد کرده تا از اعمال جنایات ضد بشری علیه مسلمانان ستمدیده جلوگیری شود.

 

 

و کسانیکه به اصطلاح خودشان، زبان دنیا را می فهمند، بدانند مسلمانان میانمار نیز انسان هستند، و درد و غم را احساس می کنند و همچنین حق حیات دارند، منتظر اقدامی عاجل در جلوگیری از ظلم و ستم به خودشان از طریق داعیان حقوق بشر و دولت مردان کشورهای مسلمان علی الخصوص ایران هستند.

 

 

 

   انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *