وزارت امورخارجه زمینه ارسال کمک‌‌های تشکل‌های مردم نهاد به مسلمانان میانمار را فراهم کند

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، تشکل مردمی مرکز مدافعان حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای خواستار فراهم آمدن زمینه ارسال کمک‌های مردمی به آوارگان و پناهجویان میانماری شد.

در متن این بیانیه آمده است:

ایران روزها با چشمان مبهوت و نگران میلیون‌ها انسان آزادی‌خواه، شاهد جنایت افسار گسیخته اکثریتی متوحش علیه اقلیتی محروم است. آن هم تنها به جرم اعتقاد به خدای یکتا و داشتن آیین آسمانی اسلام و مسلمان بودن. و عجیب‌تر از آن این سکوت و بی‌محلی بین‌المللی و در راس آن جهان اسلام است که در برابر این حجم وسیع از خشونت‌های سازمان یافته همچنان سر در گریبان برده و نظاره‌گر کشتار و آوارگی مردم مسلمان میانمار است.

در چنین شرایطی بر همه آحاد جامعه لازم است که نسبت به احیای ارزش‌های انسانی و دفاع از حقوق مظلومان قیام کرده و فریاد اعتراض خود را در نقض بدیهی‌ترین حقوق انسانی مسلمانان میانمار در هر کوی و برزن بلند کند.

مرکز مدافعان حقوق بشر نیز ضمن انتقاد از بی‌عملی نهادهای مستقل  در محکوم کردن اقدامات نفرت انگیز افراط گرایان بودایی و حمایت‌های پیدا و پنهان نظام سیاسی میانمار از خشونت‌های اخیر و در راستای قطعنامه ۵۵/۳۶ مجمع عمومی سازمان ملل متحد مصوب ۲۲ نوامبر ۱۹۸۱ که به اعلامیه حذف تمامی اشکال تعصب و تبعیض بر مبنای دین یا عقیده مشهور است، باور به شرافت و مساوات ذاتی در همه انسان‌ها یادآور شده و خواستار رعایت آزادی‌های بنیادین بشر بدون تمایز از نظر نژاد و جنسیت و زبان یا دین است.

از این روز انتظار می‌رود وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن پیگیری موضوع کشتار مسلمانان و تهیه گزارشی از ابعاد واقعی این جنایات زمینه لازم برای فعالیت تشکل‌های مردم نهاد برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به اردوگاه‌های پناهجویان مسلمان میانماری را با مساعدت و همکاری سازمان‌ها و نهادهای امدادرسان بین‌المللی فراهم کند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *