پیام ابر حماسه غدیر ولایت مداری، حق طلبی و عدالت محوری در جامعه است

به گزارش پایگاه خبری_ تحلیلی میانا، حجت الاسلام و المسلمین محمدی در خطبه های نماز جمعه امروز ۱۷ شهریور ماه در جمع پرشور نمازگزاران در محل مسجد جامع شهر میانه با اشاره به قرار گیری در آستانه عید غدیر خم به عنوان بزرگترین عید مسلمانان جهان، افزود: ما باید قدر غدیر را دانسته و معنای ولایت را به معنای واقعی کلمه در جامعه امروز عملی کنیم.

 

 

 

امام جمعه میانه با بیان اینکه ادیان مختلف دنیا به پیامبرهای مختلف اعتقاد و برای آنان جذابیت دارند، اظهار داشت: افتخار اسلام تکمیل ماموریت نبوت و ادامه حکومت عدل الهی توسط امامان آن است.

 

 

وی با اشاره به این موضوع که منابع اهل سنت نیز در بیش از ۱۲۰ حدیث به واقعه غدیر اشاره کرده اند، گفت: نشانه بارز مدرسه اهل بیت(ع) وجود امیرالمومنین(ع) در منابع معتبر و کتب شیعه و سنی و سایر ادیان الهی است.

 

 

محمدی تصریح کرد: نهج البلاغه بزرگترین الگو برای حرکت در صراط مستقیم است و غدیر ثابت کرد قطار معنوی و مادی بشیریت می بایست در مسیر عدالت حرکت کند.

 

 

خطیب جمعه میانه، گفت: گل معنویت و انسانیت و عدالت بشر در حماسه غدیر خلاصه شده اما متاسفانه ما نتوانسته ایم ارزش و جایگاه این واقعه بزرگ را به درستی تبیین کنیم.

 

 

محمدی با بیان اینکه صلح و سازش با اسکتبار جهانی، در صدر آن آمریکا هیچ نتیجه ای برای ما نداشته و نخواهد داشت، افزود: تاریخ صدر اسلام باید تجربه ای برای مسئولین و دولتمردان ما باشد.

 

 

وی با محکومیت کشتار مسلمانان جهان بویژه در میانمار به اهداف شوم استکبار در تفرقه افکنی در بین مسلمانان جهان اشاره و برلزوم اتحاد و آگاهی بین آنان تاکید کرد.

 

 

 

محمدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مد) بر لزوم بکارگیری افراد توانمند و مومن و انقلاب در امور اجرایی و سایر عرصه از سوی دولتمردان تاکید کرد.

 

 

امام جمعه میانه با اشاره به ظلم و خیانت ملی گرایان نسبت به انقلابیون و مشروطه خواهان در دهه های گذشته خاطرشنان کرد: بغض و کینه ملت ایران نسبت به آمریکا و خیانت های آشکار دست نشانده آنان از بین نخواهد رفت.

 

 

 

وی افزود: در حال حاضر نیز فتنه گران داخلی در صدد سو استفاده از رافت ملت در رفع حصر سران فتنه هستند و در این راستا دست به ایجاد هرج و مرج و هیاهوی رسانه ای می زنند.

 

 

محمدی با بیان اینکه سیاسیون جهان اجازه بازدید از مراکز نظامی به بهانه جستجوی صلاح های نظامی را ندارند و تجربه نشان داده اجازه دادن این موضوع در سایر کشورها موجب سقوط پایگاه های نظامی و حتی مرزهای آن کشور شده است.

 

 

 

وی ضمن تبریک انتخاب دکتر عسگر نصیری به عنوان شهردار جدید میانه از سوی شورای اسلامی دور پنجم  از زحمات خرده فروش در طی شش سال گذشته قدرانی کرد.

 

 

 

 

خبرنگار: امید کوهی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *