دمشق: حمله به ارتش سوریه، حمایت مستقیم از گروه‌های تروریستی است

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در واکنش به حمله جدید رژیم صهیونیستی به یک منطقه در حومه حماه، دو نامه خطاب به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان نوشت.

در این دو نامه آمده است که جنگنده‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی، ساعت ۲:۴۲ دقیقه بامداد پنجشنبه یکی از مواضع نظامی نیروهای مسلح سوریه در نزدیکی شهر مصیاف در استان حماه را با چندین موشک هدف قرار دادند که در پی این حملات، دو تن کشته و خساراتی مادی به محل وقوع حمله وارد شد.

وزارت خارجه سوریه افزود: این تجاوز جدید اسرائیل در راستای تلاشی ناامیدانه از سوی این رژیم حامی تروریست برای تقویت روحیه گروه‌های تروریستی مزدور است که در حال اجرای برنامه‌های این رژیم در سوریه است.

این وزارتخانه تاکید کرد که حمله رژیم صهیونیستی همچنین واکنش به دستاوردهای بزرگ ارتش عربی سوریه و همپیمانان آن علیه تروریسم است که آخرین مورد آن شکست محاصره سه ساله دیرالزور است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که حملات مکرر اسرائیل به سوریه با هدف حمایت از تروریست‌های النصره و داعش به صورت برنامه‌ریزی شده صورت می‌گیرد و قابل قبول نیست که شورای امنیت سازمان ملل تاکنون هیچ اقدامی برای جلوگیری از این تجاوزهای آشکار انجام نداده است به‌گونه‌ای که اسرائیل به خاطر حمایت از تروریست‌ها هیچ بازخواست نمی‌شود.

در این نامه‌ها همچنین آمده است: جمهوری عربی سوریه از شورای امنیت می‌خواهد که تجاوزهای رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و اقدامی قاطعانه و فوری به منظور  عمل این رژیم به قطعنامه‌های مرتبط با مبارزه با تروریسم و حامیان آن انجام دهد.

وزارت خارجه سوریه همچنین درباره پیامدهای وخیم تجاوزهای تروریستی رژیم صهیونیستی که در راستای تکمیل کردن جنایات داعش و سایر گروه‌های تروریستی با هدف شعله‌ور کردن اوضاع در منطقه و جهان صورت می‌گیرد، هشدار داد.

این وزارتخانه تاکید کرد: کسی که به ارتش عربی سوریه حمله می‌کند، او از تروریسم مستقیما حمایت می‌کند، زیرا راتش عربی سوریه و همپینانان آن به نمایندگی از کل جهان با تروریسم مبارزه می‌کنند، بنابراین شورای امنیت و کشورهای صاحب نفوذ در اسرائیل باید اقدامی فوری به منظور محکوم کردن این تجاوزها و متوقف ساختن آن با هدف دفاع از امنیت و ثبات و حمایت از ملت‌های دنیا در برابر تروریسم انجام دهند.

فرماندهی کل ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد روز پنجشنبه، چندین موشک به مواضع نظامی ارتش سوریه در نزدیکی مصیاف در جنوب شهر حماه شلیک کردند.

در این بیانیه آمده است:در پی این حمله موشکی که از حریم هوایی لبنان صورت گرفته است، دو تن کشته شدند و خساراتی نیز به موضع هدف قرار گرفته شده، وارد آمده است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *