عبرت هایی که باید از حادثه تاسف بار داراب گرفت/ جاده خطرناک میانه_تبریز جولانگاه خودروهای سنگین باری

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی میانا، جاده میانه _تبریز محوری پر رفت و آمد بشمار می آید که از دیر باز پیچ های خطرناک و تونل های متعدد آن شهره عام و خاص بوده، فاصله گرفتن اتوبان زنجان_تبریز از حدود ۵۰ کیلومتری میانه ضمن ایجاد نارضایتی های فراوان همشهریان طی سالیان گذشته باعث بروز مشکلات فراوانی در حوزه حمل و نقل بین شهری شده است، چرا که زیر ساخت های دهه های گذشته دیگر کشس و کنجایش این حجم خودرو را نداشته و تردد خودروهای سنگین باری نیز مزید بر علت شده است.

 

 

هفته و ماهی نیست که خبر تصادفی از این محور منتشر نشود، گویی دیگر برایمان از دست دادن جان همشهریان و هموطنان عادی شده، مسئله ای که عمق فاجعه آن در بی تفاوتی مسئولین امر در رسیدگی به مشکلات این مسیر نمایان تر خواهد شد، از وعده چهاربانده کردن جاده میانه _قرچمن گرفته تا ممنوعیت ترد وسایط نقلیه سنگین.

 

 

اما مقصر این نابسامانی ها کیست؟ چرا با وجود بروز حوادث مختلف رانندگی و تلفات و جراحات متعدد بجای تسهیل عبور و مرور این محور، طی ماه های اخیر شاهد افزایش  تردد خودروهای سنگین نیز هستیم، خودروهای سنگین و غالباً باطول ۲۰ متر که رانندگی پشت سر آنها و یا سبقت گرفتن از آن کار هر کسی نیست، دل را هم که به دریا بزنی باید هزاران سلام و صلوات نثار کنی تا شاید صحیح سلامت این غول های آهنی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذاری و بتوانید سالم به مقصد برسید.

 

 

اتوبان زنجان_ تبریز این روزها نه تنها مرحمی برای سیستم حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی نیست بلکه افزایش عوارضی آن نیز موجب هدایت ناخداگاه ماشین آلات سنگین و باربری به جاده قدیم میانه_ تبریز شده است، رانندگانی که از درد پرداختن عوارض های گران مسیر عوض کرده و پیچ های خطرناک میانه _تبریز را به صافی اتوبان ترجیح می دهند.

 

 

همین چند روز گذشته بود که بیش ده ها نفر از دانش آموزان عزیزمان را در حادثه داراب استان فارس از دست دادیم، حادثه ای که شاید بازهم نگاه ها را متوجه ایمن سازی راه ها کرد. حادثه از قبیل آن نیز در محورهای موصلاتی میانه کم اتفاق نیوفتاده است، از گرفتاری اتوبوس ها در فصل سرما با ده ها مسافر و کشته و زخمی شدن خانواده های بی گناه که در بسیاری از موارد چوب بی تدبیری مسئولین و نامناسب بودن وضعیت راه ها را خورده اند.

 

 

حال تبریز۲۰۱۸ در راه است، رویدادی که محور میانه _ تبریز نیز به عنوان یکی از محورهای گردشگری در آن معرفی شده است، امری که موجب تردد بیش از اندازه مسافرین و گردشگرانی خواهد شد که به امید سفری به یاد ماندنی دل را به این مسیر خطرناک خواهند سپرد.

 

 

حال بایستی منتظر ماند و دید مسئولین چه تدابیری را جهت روان سازی ترافیک این محور اتخاذ خواهند کرد.

 

 

نگارنده: امید کوهی

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *