فاینانس ۷۰۰ میلیون دلاری خط لوله انتقال آب ارس-تبریز تصویب شد

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، اسماعیل جبارزاده شامگاه جمعه در حاشیه نشست خبری رئیس دفتر رئیس جمهور که در پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه انتقال آب ارس یکی از پروژه‌های مهم استان آذربایجان شرقی است که از محل آب‌های مرزی در حال اجرا است اظهار کرد: در سال ۹۴ و ۹۵ هم از محل اعتبارات آب‌های مرزی اعتبارات خوبی در اختیار این طرح قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هفته گذشته ۷۰۰ میلیون دلار استفاده از فاینانس برای این پروژه در کمیته مربوطه شورای اقتصاد تصویب شده است افزود: امیدواریم در صحن شورای اقتصاد به تصویب نهایی برسد.

استاندار آذربایجان شرقی هدف از این انتقال آب ارس به تبریز را یادآور شد و گفت: تامین آب شرب تمامی شهرهای موجود بر سر راه این خط لوله و تامین آب کشاورزی این مسیر از اهداف انتقال آب این خط است که در نهایت سهمی هم به دریاچه ارومیه منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه هر آبی به شهرها می‌دهیم، باید به همان میزان آب تصفیه شده با استاندارد زیست محیطی به دریاچه اختصاص دهند ابراز داشت: در همه شهرهای اطراف دریاچه تاسیسات فاصلاب اجرا شده که برخی مانند بناب به بهره‌برداری رسیده و برخی مانند تبریز مدول دوم آن در حال اجرا است.

جبارزاده تصریح کرد: با انتقال این خط لوله و افتتاح شبکه‌های تصفیه فاضلاب در شهرهای حاشیه دریاچه ارومیه بیش از میزان تعهد، آب تصفیه شده با استاندار زیست محیطی به دریاچه ارومیه منتقل می‌شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *